Υγεία : Fitness09 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 2018

Handstand | Δες τις ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν να το πετύχεις!

Εξοικειώσου με την άσκηση άμεσα και γρήγορα

Το handstand – ή αλλιώς ανάποδη στήριξη – αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς ασκήσεις yoga και όχι άδικα, αφού πολλά είναι τα οφέλη που προσφέρει η εν λόγω άσκηση στο σώμα μας.

Δες επίσης: Ασκήσεις Pilates για χέρια: Κάνε το 7′ πρόγραμμα στο σπίτι

Η κατακόρυφος στήριξη, μεταξύ άλλων, βοηθά στην μείωση των τοξινών με την μεταφορά περισσότερου αίματος στα άνω άκρα και το κεφάλι, αυξάνει τη διάθεση και τη συγκέντρωση, καταπολεμά το στρες, βελτιώνει τη λειτουργία του πεπτικού, αλλά και του νευρικού, συστήματος.

Δες επίσης: Αχλάδι ή μήλο; Κοιλιά ή γλουτοί; Η σωστή προπόνηση ανάλογα με το σωματότυπο! Ποια είναι;

Για να εξοικειωθείς με τη δημοφιλή άσκηση, βάλε στο πρόγραμμά σου τις ασκήσεις που θα βρεις στο παρακάτω βίντεο.

Handstand | Δες τις ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν να το πετύχεις!

View this post on Instagram

Our favorite page for handstands and inspo, @healingmotions with an amazing handstand tutorial! . . How to build your handstand 🤸‍♂️ (instructions below 👇) . . Handstands are a powerful and introspective tool. They bridge mind and body, as you must physically focus on squeezing everything AND have a clear mind to stay balanced. This mindfulness practice brings us fully into the present moment. . . Handstands use every part of your body so it’s important to work all the individual parts before we fully invert and balance! Make sure your wrists and shoulders are warm before doing this (if you don’t have a routine, I have two tutorials on just that!) . . Plank hold – 60 seconds. This will help integrate the body, build strength in the legs (squeeze them here!) core, shoulders, and wrists. Make sure elbows are straight and butt is squeezed! . . Hollow rocks (x10) or hollow holds (60 seconds). Start in a hollow position, with only low back on the floor, super tight. Test the tightness by rocking. This is how tight you should be in a handstand!! If your arms or legs move, just hold the hollow body position, this will make your handstand extremely strong and help with the free balance. . . Down dog scapular push-ups – X10. This will teach your shoulders how to extend, which is crucial for the handstand. Make sure shoulders are fully open. It will also build the strength you need to hold yourself up. Remember to keep those arms straight 🔑 . . L-sit variations – (go to @healingmotions last post for a full tutorial on this) . . Body line drill – 60 seconds. The floor doesn’t lie! Press nose, fingers, hips, thighs, and feet into the floor, but lift the stomach and push through the shoulders. This is your handstand. But non-weight bearing 😂 . . Chest to wall handstand 10-60 seconds. Build up the time slowly, and make sure you save energy to come down! I have an entire tutorial on just this one exercise if you want to learn more (not enough space here) but same cues as body line drill!! . . Try this out and let me know how it goes! Next will be about free balance! Let me know what kind of tutorials you want in the comments and I’ll make them for you!!

A post shared by Yoga For The Non Flexible (@inflexibleyogis) on

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ FITNESS

Pippa Middleton
Fitness12 Σεπτεμβρίου 2018

Pippa Middleton | Το workout που κάνει κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Plus: Πότε γεννάει η αδερφή της Kate Middleton;

Fitness09 Σεπτεμβρίου 2018

Handstand | Δες τις ασκήσεις που θα σε βοηθήσουν να το πετύχεις!

Εξοικειώσου με την άσκηση άμεσα και γρήγορα

Όργανα γυμναστηρίου: Πώς θα χρησιμοποιήσεις σωστά το καθένα ξεχωριστά;
Fitness24 Αυγούστου 2018

Όργανα γυμναστηρίου: Πώς θα χρησιμοποιήσεις σωστά το καθένα ξεχωριστά;

Τι κάνει τι; Χρησιμοποίησε σωστά τα όργανα στο γυμναστήριο, δώσε στο σώμα σου το όφελός τους στο 100% και προστατέψου από τους τραυματισμούς. 

Δες το εβδομαδιαίο πρόγραμμα προπόνησης με περπάτημα από την trainer Ελευθερία Ζαπαντιώτη
Fitness23 Αυγούστου 2018

Δες το εβδομαδιαίο πρόγραμμα προπόνησης με περπάτημα από την trainer Ελευθερία Ζαπαντιώτη

Κάψε λίπος και τόνωσε το σώμα σου... περπατώντας. Ναι, γίνεται!

Best of network