Follow us

Πόσο συμπεριληπτική είναι τελικά η Barbie;

Παρά τη "ροζ" φρενίτιδα που έχει προκαλέσει η νέα ταινία της Warner Bros, το ερώτημα παραμένει: Ανταποκρίνεται στη σημερινή ανάγκη για συμπερίληψη και αντιπροσώπευση;

MissBloom TEAM
barbie

Το ζήτημα της πολιτικής ορθότητας είναι κάτι που απασχολεί την ποπ κουλτούρα εδώ και αρκετό καιρό. Ειδικά στον κινηματογράφο, οι απαιτήσεις για αντιπροσώπευση και προβολή περισσότερων θηλυκοτήτων, έγχρωμων και κουίρ χαρακτήρων είναι - δικαιολογημένα - ακόμα μεγαλύτερες, ωστόσο έχουν οδηγήσει τα μεγάλα χολιγουντιανά στούντιο σε παραγωγές που συχνά προσεγγίζουν πολύ πιο επιφανειακά την έννοια της συμπερίληψης. Αν λάβουμε υπόψη τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην Αμερική με τους συνταγματικούς νόμους, που, αντί να προωθούν πιο φιλελεύθερες ιδέες, στερούν το δικαίωμα στις αμβλώσεις και περιορίζουν την ελευθερία των τρανς ατόμων, ο κόσμος περιμένει τουλάχιστον από την τέχνη να συμπαρασταθεί σε αυτές τις περιθωριοποιημένες ομάδες.

Δεν ξέρουμε αν η "Barbie" συγκαταλέγεται απαραίτητα σε αυτήν την κατηγορία ταινιών, γιατί προφανώς το πρώτο και κυρίαρχο ζήτημα ήταν να διαφημιστεί ένα από τα πιο γνωστά διεθνώς παιχνίδια. Σίγουρα όμως η Mattel και η Warner Bros προσπάθησαν - πέρα από την τρανταχτή νύξη στην πατριαρχία, τον φεμινισμό και την τοξική αρρενωπότητα - να θίξουν επίσης το ζήτημα της συμπερίληψης και του diversity στη νέα κινηματογραφική υπερπαραγωγή τους, η οποία φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή της ταλαντούχας Greta Gerwig.

Προφανώς μία ταινία για την Barbie θα έστρεφε το βλέμμα των θεατών στην "στερεοτυπική", όπως αυτοαποκαλείται ο χαρακτήρας της Margot Robbie, εκδοχή της κούκλας. Όμως, η κλασική μορφή της Barbie με την οποία πολλοί μεγαλώσαμε και αγαπήσαμε, έχει ανά διαστήματα κατακριθεί για την προώθηση μη ρεαλιστικών (και κατά κύριο λόγο λευκών) προτύπων ομορφιάς.

Η βραβευμένη σεναριογράφος Diablo Cody ("Juno") που αρχικά είχε προσληφθεί για το σενάριο της "Barbie" και ήθελε την Amy Schumer στον πρωταγωνιστικό ρόλο, πρόσφατα αποκάλυψε ότι η πιο ευαίσθητη, στοργική εκδοχή της κούκλας που ήθελε να αναδείξει δεν ενθουσίασε, γιατί το στούντιο ήθελε να δώσει μια πιο φεμινιστική σκοπιά στην ταινία.

Όσο σάλο και να προκάλεσε πριν καλά-καλά κυκλοφορήσει στις κινηματογραφικές αίθουσες, η "Barbie" ήταν αναμενόμενο ότι θα προβλημάτιζε κοινό και κριτικούς, αφού κανείς δεν μπορούσε να ξέρει στα σίγουρα πώς ήθελε να αυτοπροσδιοριστεί. Η προσμονή του κόσμου για την ταινία ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Αναμφίβολα βοήθησε το εντυπωσιακό καστ της ταινίας, καθώς και το πολύ έξυπνο μάρκετινγκ της Mattel, η οποία συνεργάστηκε με trendy μουσικούς (Lizzo, Nicki Minaj), εταιρείες ρούχων και μακιγιάζ για το λανσάρισμα νέων προϊόντων, μέχρι και Airbnb που σε προσκαλούν να μείνεις στο ονειρικό σπίτι της Barbie.

Βέβαια, μετά την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα οι απόψεις φαίνεται να διχάζονται: ένα μεγάλο ποσοστό λάτρεψε τη "Barbie" και πολλοί μάλιστα έβγαιναν κλαίγοντας από το σινεμά (δείτε λίγο τι συμβαίνει στο TikTok και θα καταλάβετε), αλλά ορισμένοι τη θεώρησαν μία κάκιστη φεμινιστική προπαγάνδα, άλλη μια "επίθεση στο ανδρικό φύλο". Παρά τις παράλογες διαμαρτυρίες της δεύτερης κατηγορίας θεατών, η ταινία της Gerwig κατάφερε να επιτύχει τον στόχο της, επαναφέροντας στη δημοσιότητα την πασίγνωστη κούκλα της Mattel.

Δείτε περισσότερα στο athinorama.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ