Blogs : Ανάλυσέ Το08 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, 2019

Ανάλυσέ Το | Πώς να γίνω πιο ευτυχισμένη;

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη μοιράζεται τα 10 μυστικά των ευτυχισμένων ανθρώπων. (Plus: Μας δίνει και ασκήσεις)

Ανάλυσέ Το | Πώς να γίνω πιο ευτυχισμένη;

Από ευτυχής, ακόμη πιο ευτυχής!

Τα μυστικά του ευτυχισμένου ανθρώπου.

Η ευτυχία είναι επιλογή.

Πολύ εύκολο δεν ακούγεται; Για να είσαι ευτυχισμένος χρειάζεται απλά να το θέλεις… ‘H μήπως αυτό δεν φτάνει;
Όσες έρευνες κι αν έχω ψάξει, όσα βιβλία κι αν έχω διαβάσει, πάντα καταλήγω στο ότι δεν υπάρχει μαγική συνταγή για την ευτυχία… Ωστόσο, έχουν βγει πολλά ενδιαφέροντα συμπεράσματα, κυρίως παρακολουθώντας του ανθρώπους που είναι ευτυχισμένοι, τα οποία μας βοηθούν να προσδιορίσουμε κάποιες γενικές αρχές, οι οποίες οδηγούν σε μια ευτυχισμένη ζωή.

Αν ρωτήσεις τον εαυτό σου «Είμαι ευτυχισμένη;» θα καταλήξεις να μην ξέρεις την σαφή απάντηση. Γι’ αυτό η ερώτηση δεν βοηθά. Η αλήθεια είναι ότι πάντα μπορώ να είμαι πιο ευτυχής από αυτό που νιώθω τώρα. Έτσι, πιο σωστή είναι η ερώτηση «Πώς μπορώ να γίνω πιο ευτυχισμένος;»

Πώς να γίνεις από ευτυχής, πιο ευτυχισμένη;

1. Νιώσε τα αρνητικά συναισθήματα όσο τα θετικά

Οι ευτυχισμένοι άνθρωποι δεν τρομοκρατούνται από τα αρνητικά συναισθήματα όπως ο πόνος, ο φόβος, η μελαγχολία ή η απογοήτευση. Τα «καλωσορίζουν» και τα βιώνουν όσο και τα θετικά. Έτσι, είναι σε θέση να εκτιμούν τα θετικά συναισθήματα και τις θετικές καταστάσεις που βιώνουν περισσότερο.

Άσκηση: γράψε χαρούμενες και δυσάρεστες ή στενάχωρες καταστάσεις που έχεις βιώσει. Θυμήσου πότε ήσουν υλίστρια, πότε εργασιομανής (χωρίς να απολαμβάνεις αυτό που κάνεις εκείνη την στιγμή) και πότε χαρούμενη. Θυμήσου αυτές τις περιόδους και γράψε αναλυτικά αυτά που ένιωθες τότε. Φαντάσου τα σα να τα ζεις τώρα. Γράψε τις σκέψεις και τα γεγονότα. Θυμήσου πως αυτά που γράφεις είναι μόνο για τα μάτια σου!

Δες επίσης: Aνάλυσέ Το: Πώς να γίνεις πιο χαρούμενος άνθρωπος – 10 επιστημονικά αποδεδειγμένοι τρόποι

2. Κι εσύ μπορείς να κάνεις διαλογισμό

Ο διαλογισμός έχει φανεί να έχει πολύ ευεργετικά αποτελέσματα σε όσους τον δοκιμάζουν. Δεν χρειάζεται να είσαι γκουρού ή αν έχεις κάνει κάποια ειδική εκπαίδευση. Απλά σκέψου να αφιερώνεις 10 λεπτά με μισή ώρα στον εαυτό σου.

  • Στην αρχή πήγαινε σε ένα ήσυχο μέρος, μόνη, κάθισε αναπαυτικά και διαπέρασε νοητικά όλο σου το σώμα.
  • Πάρε βαθιές αργές αναπνοές και επικεντρώσου στο σημείο του σώματος που είναι σφιγμένο.
  • Χωρίς πίεση πάρε ανάσες και σκέψου θετικές εμπειρίες και καταστάσεις.
  • Έτσι, επικεντρώσου στο θετικό συναίσθημα και βίωσέ το.
  • Μόλις μάθεις αυτή την δεκάλεπτη αυτή χαλάρωση, θα μπορείς να την εφαρμόζεις παντού.

3. Προσπάθησε να περνάς ποιοτικό χρόνο με τα αγαπημένα σου πρόσωπα

Δεν αρκεί να μιλήσεις λίγο στο τηλέφωνο με την κολλητή σου, ενώ παράλληλα στέλνεις mail και απαντάς τηλέφωνα. Προσπάθησε να εντάξεις στο πρόγραμμά σου, όσο περισσότερο μπορείς την συνάντηση με τους κοντινούς σου ανθρώπους. Η ζωή μας έχει γίνει τόσο απαιτητική, που το να δουλεύουμε όλη μέρα και μετά να πηγαίνουμε για ύπνο, φαίνεται το πιο φυσικό. Ωστόσο, η ανθρώπινη ουσιαστική επαφή συνδέεται απόλυτα με την ευτυχία.

Δες επίσης: Ανάλυσέ Το: 10 μαγικοί τρόποι για να μην νιώσεις ξανά κούραση

4. Εκτίμησε αυτά που έχεις χωρίς να έχει συμβεί κάτι δυσάρεστο

Όταν ήμουν φοιτήτρια, η καθηγήτριά μου με ρώτησε μια φαινομενικά απλή ερώτηση «Ποιοι άνθρωποι είναι ικανοποιημένοι στη ζωή τους;». Έδωσα πολλές απαντήσεις, όμως η απάντηση που περίμενε ήταν: «Eκείνοι που εκτιμούν αυτά που έχουν και δεν σκέφτονται τι τους λείπει» Πράγματι, αν εκτιμάς αυτά που έχεις, χωρίς απαραίτητα να έχεις βιώσει μια τραγωδία λίγο πριν, τότε δεν έχει σημασία πόσα και τι έχεις.

Μετράει αυτό που έχεις! Και όλοι έχουμε κάτι για το οποίο αξίζει να είμαστε ικανοποιημένοι. Όλοι έχουμε κάτι το οποίο μπορούμε να εκτιμήσουμε περισσότερο. Θυμήσου το συναίσθημα που έχεις όταν μόλις έχεις ξεπεράσει μια ίωση ή μια ασθένεια. Εκτιμάς τη ζωή, το τώρα και χαίρεσαι που απλά έχεις την υγεία σου. Σε γενικές γραμμές, αυτό είναι το συναίσθημα που χρειάζεται να προσπαθήσεις να διατηρήσεις.

5. Απλοποίησε τη ζωή σου

Πάντα αναρωτιόμουν τι είδους ευφυΐα είναι αυτή που έχει το ανθρώπινο είδος και αντιτίθεται μέσω της εξέλιξής του στην ευτυχία του. Η ζωή μας είναι πλέον τόσο μα τόσο πολύπλοκη που για να την απλοποιήσουμε χρειάζεται να καταστρώσουμε ειδικό σχέδιο. Δοκίμασε λοιπόν κι εσύ να μην απαντάς τηλέφωνα, να μην τσεκάρεις τα mail σου για 2-3 ώρες κάθε μέρα. Γενικά, μπες στη διαδικασία να κάνεις πιο απλή τη ζωή σου.

6. Μην μπεις στην μάταιη αναζήτηση της συνεχούς απόλαυσης χωρίς νόημα

Αναρωτήσου αν κάποιος που παίρνει πολλά ναρκωτικά και προκαλεί συνέχεια στον εαυτό του το συναίσθημα της ικανοποίησης, της απόλαυσης και της χαράς, είναι ευτυχισμένος. Η απάντηση είναι φυσικά όχι. Το ίδιο ισχύει και για τον άνθρωπο με συνεχείς πρόσκαιρες σεξουαλικές σχέσεις ή εκείνον που εθίζεται στον τζόγο. Δεν αρκεί να βιώνουμε αυτά τα συναισθήματα διαρκώς. Χρειάζεται, τα συναισθήματά μας να έχουν νόημα. Χρειάζεται να βλέπουμε ότι οι πράξεις μας προσφέρουν θετικά στον κόσμο γύρω μας, όχι μόνο να νιώθουμε ότι προσφέρουν.

7. Θέσε στόχους χωρίς να ξεχνάς το τώρα αλλά και το μέλλον

Θυμάμαι μια φοιτήτρια που με είχε ρωτήσει πότε θα αρχίσει να χαίρεται το τώρα αντί να σκέφτεται το μέλλον. Ένας ευτυχισμένος άνθρωπος αντί να σκεφτεί πότε θα είναι ευτυχισμένος στο μέλλον, σκέφτεται πώς μπορεί να είναι ευτυχής και τώρα αλλά και στο μέλλον. Με λίγα λόγια, προσπάθησε να θέτεις στόχους οι οποίοι να σου δίνουν ικανοποίηση και στο τώρα αλλά και στο μέλλον. Να σε ικανοποιεί δηλαδή και το ταξίδι, όχι μόνο ο προορισμός.

Δες επίσης: Ανάλυσέ Το | Μάθε τους 7 απλούς τρόπους για να φτιάξεις τη μέρα σου

8. Κι όμως, τα πλούτη δεν φέρνουν την ευτυχία!

Οι έρευνες δείχνουν ότι οι ευτυχισμένοι άνθρωποι δεν είναι τόσο φτωχοί ώστε να μην έχουν να φάνε, αλλά ούτε και τόσο πλούσιοι ώστε να μην έχουν κίνητρο να προσπαθήσουν για κάτι. Χρειάζεται να ασχολούμαστε με αντικείμενα που μας προκαλούν, ανεξάρτητα από τις δυνατότητές μας.

9. Χρειάζεται να βρεις έναν σκοπό στη ζωή σου

Οι ευτυχισμένοι άνθρωποι ζουν έχοντας έναν σκοπό, οποίος τους δίνει και καθημερινή ή έστω εβδομαδιαία ικανοποίηση. Αν για παράδειγμα, ο σκοπός σου είναι να δημιουργήσεις μια ευτυχισμένη οικογένεια, χρειάζεται να βρεις και μικρούς καθημερινούς στόχους που συντελούν σε αυτόν τον μεγάλο στόχο, όπως πχ να τρως με την οικογένειά σου ένα γεύμα την ημέρα ή να κάνεις μια αποκλειστική δραστηριότητα με το παιδί σου κάθε εβδομάδα.

10. Βοήθησε τους συνανθρώπους σου

Πληθώρα ερευνών δείχνει ότι το να βοηθάμε τους άλλους, δίνει σε εμάς διπλή ευτυχία. Πρόσεξε όμως να μην ζεις για τους άλλους. Να μην θυσιάζεσαι για την ευτυχία των άλλων. Να είναι πάντα πρώτα ο εαυτός σου και μετά οι άλλοι.

Η αναζήτηση της περισσότερης ευτυχίας, είναι ένα ταξίδι ζωής και δεν τελειώνει ποτέ. Δεν είναι απλά μια συνεχής προσπάθεια. Είναι μια φιλοσοφία ζωής.

Να είσαι καλά και να προσέχεις τον εαυτό σου!
Σ.

Ιnstagram : sandy_koutsostamati
Twitter: S_Koutsostamati
Facebook page: Σάντυ Κουτσοσταμάτη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΝΑΛΥΣΕ ΤΟ

Best of network