Γυναίκα : Ψυχολογία09 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, 2017

Ιανουάριος: Ένας μήνας χωρίς αλκοόλ

Δέχεσαι την πρόκληση του “Dry January”;

Ιανουάριος: Ένας μήνας χωρίς αλκοόλ

Ο Ιανουάριος είναι ένας από τους πιο δύσκολους μήνες του χρόνου, κι αυτό γιατί έχεις να αντιμετωπίσεις την κατάθλιψη που σου αφήνουν οι γιορτές στο πέρασμά τους, την επάνοδο στην καθημερινότητα και φυσικά τα αποτελέσματα από τις κραιπάλες. Κι αν αισθάνεσαι πώς όλα αυτά θα τα αντιμετωπίσεις καλύτερα με ένα μπουκάλι κρασί στο χέρι, να σου πούμε πώς ο Ιανουάριος είναι γνωστός και ως “Dry January” – ένας μήνας δηλαδή χωρίς σταγόνα αλκοόλ.

Έχεις πολλούς καλούς λόγους για να το κάνεις, καθώς ένας μήνας αποχής όχι μόνο θα κάνει καλό στην τσέπη σου, αλλά θα ενισχύσει την καλή σου υγεία. Λιγότερες περιττές θερμίδες, πιο ποιοτικός ύπνος, πιο λαμπερό δέρμα, αποτοξίνωση για το συκώτι σου και η λίστα με τα θετικά μπορεί να κάλλιστα να συνεχίζει για τις επόμενες σειρές. Τα υπέρ τα γνωρίζεις ήδη, μάθε, λοιπόν, πώς θα τα καταφέρεις να τα βγάλεις πέρα χωρίς αλκοόλ ως το τέλος του μήνα.

Απόκτησε σύμμαχο
Αν έχεις σύντροφο, τότε είναι σημαντικό να δεσμευτεί μαζί σου, αν θέλεις να πετύχεις πιο εύκολα τον σκοπό σου. Αν είσαι single, προτείνουμε να βάλεις στο παιχνίδι μία φίλη σου (με την οποία να περνάτε καλά και νηφάλιες). Αυτή θα είναι και ο σύμμαχός σου σε όλες τις δραστηριότητές σου ώστε να μην καταλήξεις να τρως μόνη σου παγωτό κάθε βράδυ.

Ιανουάριος: Ένας μήνας χωρίς αλκοόλ

Εξαφάνισε το αλκοόλ από το σπίτι
Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα. Αν δεν το ολοκληρώσεις, όλο και κάποιο ποτήρι κρασί θα βρεθείς να πίνεις μόνη σου με το φαγητό. Και κάπως έτσι θα ξεφύγεις από τον στόχο σου.

Κάνε σχέδια βασισμένα στη νηφαλιότητα
Αντικατέστησε τα happy hours με workout sessions. Επισκέψου Μουσεία που δεν έχεις καταφέρει να δεις μέχρι τώρα. Πήγαινε σινεμά ή θέατρο. Γράψου σε ένα μάθημα μαγειρικής ή σε οποιοδήποτε άλλο μάθημα. Γέμισε το ημερολόγιό σου με δραστηριότητες που η κοινωνικοποίηση δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το αλκοόλ.

Θέσε στόχους
Θυμάσαι όλα αυτά που λες κατά καιρούς ότι θα κάνεις και τελικά τα αφήνεις; Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να το κάνεις. Πάρε απόφαση να καθαρίσεις το γκαράζ, να οργανώσεις την ντουλάπα σου, να ολοκληρώσεις ένα παζλ ή να κάνεις μία χειροτεχνία. Όλα αυτά θα σε βοηθήσουν να ξεχάσεις τις λιγότερες εξόδους για ποτό.

Μην το ανακοινώσεις
Αν έχεις επιχειρήσει το ίδιο στο παρελθόν, αλλά έχεις έρθει αντιμέτωπη με τους αμετανόητους «πότες» φίλους σου, τότε καλύτερα να κρατήσεις αυτή την απόφαση για τον εαυτό σου. Τα σχόλια μπορεί να είναι ενοχλητικά, οπότε την επόμενη φορά που θα βρεθείτε έξω για after work drinks, παράγγειλε ανθρακούχο νερό με χυμό lime ή κάποιο από τα virgin cocktails. Κανείς δεν θα καταλάβει τη διαφορά.

Κάνε καταγραφή της προόδου σου
Το Alcohol Concern έχει μία εφαρμογή που καταγράφει την πρόοδό σου και σού λέει πόσα χρήματα έχεις σώσει όσο δεν καταναλώνεις αλκοόλ. Αν μείνεις πιστή στον στόχο σου, μπορείς να χαρίσεις ένα δώρο στον εαυτό σου, όπως ένα ζευγάρι παπούτσια ή ένα τζιν.

Ιανουάριος: Ένας μήνας χωρίς αλκοόλ

Μην το κάνεις
Αν είσαι από τους ανθρώπους που θα σταματήσουν στο ένα ποτήρι κρασί με το φαγητό, πιθανότατα δεν χρειάζεται να βασανίσεις τον εαυτό σου με ένα μήνα αποχής. Στην πραγματικότητα, αν έχεις θέσει ήδη όρια στην κατανάλωση αλκοόλ και προσπαθήσεις να πιεστείς κι άλλο γιατί ίσως έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα. Αν όμως νιώθεις ότι το έχεις παρακάνει, ένας νηφάλιος Ιανουάριος θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις πιο υγιεινές συνήθειες και βρεις τους ρυθμούς σου. Έρευνα από το Royal Free Hospital, υποδεικνύει ότι ένας μήνας αποχής από το αλκοόλ βοηθά στην καλύτερη συγκέντρωση, ισορροπεί τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και την αρτηριακή πίεση και κάνει καλό στο συκώτι.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Best of network