Follow us

#WeSeeEqual | 5 γυναίκες που επιτυγχάνουν σε ένα περιβάλλον που η ισότητα είναι αδιαπραγμάτευτη

Μέσα στην εταιρική κουλτούρα της P&G, οι γυναίκες δεν έχουν κανενός είδος "ταβάνι" στην εξέλιξη και στις επιλογές τους

MissBloom TEAM
woman iStock

Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Μαρτίου, ως ένας συμβολικός τρόπος τιμής των γυναικών και του αγώνα που δίνουν διαχρονικά για τα δικαιώματά τους. Οι προκλήσεις για τις γυναίκες είναι ορατές και πολλές φορές πολύ θεμελιώδεις στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Οι δυσκολίες που έχουν να αντιμετωπίσουν σε καθημερινή βάση σχετίζονται με τους διαφορετικούς ρόλους που καλούνται να αναλάβουν, συνδυάζοντας καριέρα και οικογενειακή ισορροπία, ενώ ταυτόχρονα έχουν να διαχειριστούν προκλήσεις αποδοχής, διακρίσεις και στερεότυπα. Δυστυχώς, εν έτει 2023 υπάρχουν ακόμη ανισότητες βαθιά ριζωμένες Ωστόσο, η αναγνώριση της διαφορετικότητας είναι μόνο η αρχή. Η οικοδόμηση ενός κοινωνικού και εργασιακού περιβάλλοντος χωρίς διακρίσεις είναι ευθύνη όλων μας.

Αυτή ακριβώς την αντίληψη ενστερνίζεται η P&G, μία εταιρεία στην οποία η η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη είναι μέρος της κουλτούρας της. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, 5 γυναίκες μέλη της διοίκησης της P&G στην Ελλάδα μας δίνουν τη δική τους οπτική στο θέμα αυτό, αποδεικνύοντας ότι οι γυναίκες μπορούν να πετύχουν τους στόχους τους σε ένα περιβάλλον όπου η ισότητα είναι αδιαπραγμάτευτη.

Ερμιόνη Γεωργουλάκη - P&G Ελλάς Country Leader

#WeSeeEqual | 5 γυναίκες που επιτυγχάνουν σε ένα περιβάλλον που η ισότητα είναι αδιαπραγμάτευτη

"Πάνω από το 48% των διευθυντικών στελεχών μας παγκοσμίως είναι γυναίκες – σε πιο χαμηλόβαθμες θέσεις στο οργανόγραμμα, βρισκόμαστε στο 50/50 και σημειώνουμε σταθερή πρόοδο στην αύξηση του ποσοστού εκπροσώπησης των γυναικών σε θέσεις ευθύνης, με στόχο να φτάσουμε και εκεί 50/50."

Το επιχειρηματικό μοντέλο της P&G βασίζεται στην καινοτομία. Από το προϊόν/συσκευασία και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε, την αλυσίδα εφοδιασμού μας, μέχρι τα Μέσα ενημέρωσης, τη διαφήμιση και το μοντέλο πωλήσεων. Οι γυναίκες διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο, επειδή γνωρίζουμε ότι η καινοτομία είναι πιο αποτελεσματική όταν έχουμε διαφορετικούς ανθρώπους που τη σχεδιάζουν. Απασχολούμε άμεσα περισσότερες από 40.000 γυναίκες. Δημιουργούμε θέσεις εργασίας για δεκάδες χιλιάδες ακόμη μέσω των προμηθευτών και των συνεργατών μας. Η P&G δεσμεύεται να επιτύχει ισότιμη εκπροσώπηση σε όλα τα επίπεδα της εταιρείας μας. Πάνω από το 48% των διευθυντικών στελεχών μας παγκοσμίως είναι γυναίκες – σε πιο χαμηλόβαθμες θέσεις στο οργανόγραμμα, βρισκόμαστε στο 50/50 και σημειώνουμε σταθερή πρόοδο στην αύξηση του ποσοστού εκπροσώπησης των γυναικών σε θέσεις ευθύνης, με στόχο να φτάσουμε και εκεί 50/50. Ταυτόχρονα, πάνω από το 40% των στελεχών της εταιρείας μας και του Διοικητικού Συμβουλίου μας είναι γυναίκες. Εργαζόμαστε σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι οι γυναίκες θα εκπροσωπούνται εξίσου στους καλύτερα αμειβόμενους ρόλους, είτε πρόκειται για τη διαχείριση μιας επιχειρηματικής μονάδας, μιας χώρας, ενός τεχνικού κέντρου ή ενός εργοστασίου παραγωγής.

Στην Ελλάδα έχουμε πετύχει να έχουμε εκπροσώπηση γυναικών κατά 65% σε διευθυντικές θέσεις και κατά 56% στην ηγετική ομάδα της P&G Νοτιανατολικής Ευρώπης στην οποία ανήκει και η χώρα μας.

Αυτή η προσπάθεια είναι συνεχής. Ξεκινάει από τη δέσμευση της ηγεσίας και γίνεται ευθύνη όλων μας. Διαπνέει τα κριτήρια επιλογής των ανθρώπων μας και βασίζεται στο σωστό σχεδιασμό ανάπτυξης των στελεχών μας σε βάθος χρόνου. Προϋποθέτει αυστηρό πλαίσιο και αντιμετώπιση οποιασδήποτε μορφής ανισότητας, καθώς και συνεχή εκπαίδευση, ενθάρρυνση, κατάρριψη στερεοτύπων και προκαταλήψεων.

Ανθή Παπαϊακώβου– HR Leader P&G Greece

ςομεν

"28 άτομα με διαφορετικό υπόβαθρο, φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, εθνικότητα που με δική τους πρωτοβουλία, δημιούργησαν αυτήν την ομάδα με το πάθος και την ενέργεια τους, και τη συνδρομή του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού, συντονίζουν δράσεις και δημιουργούν ένα περιβάλλον συμπερίληψης για όλους."

Η Ισότητα και Συμπερίληψη, αποτελούν βασικές προτεραιότητες σε όλες μας τις δράσεις μέσα στην εταιρεία. Είναι μέσα στο DNA του ελληνικού οργανισμού, και έτσι δεν αποτελεί έκπληξη το ότι έχουμε αυτή τη στιγμή μια από τις μεγαλύτερες ομάδες Ισότητας και Συμπερίληψης στην Ελλάδα, αναλογικά με το μέγεθος της εταιρείας. 28 άτομα με διαφορετικό υπόβαθρο, φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, εθνικότητα που με δική τους πρωτοβουλία, δημιούργησαν αυτήν την ομάδα με το πάθος και την ενέργεια τους, και τη συνδρομή του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού, συντονίζουν δράσεις και δημιουργούν ένα περιβάλλον συμπερίληψης για όλους. Σε ό,τι αφορά στην Ισότητα και Συμπερίληψη όλων των φύλων, για να πετύχουμε την ίση εκπροσώπηση αλλά και αντιμετώπιση σε όλα τα επίπεδα, απαιτούνται και τα κατάλληλα εργαλεία και πρακτικές.

#WeSeeEqual | 5 γυναίκες που επιτυγχάνουν σε ένα περιβάλλον που η ισότητα είναι αδιαπραγμάτευτη

-Τη Γονική άδεια – δίνουμε τη δυνατότητα για σημαντικές άδειες μητρότητας και πατρότητας, γιατί πιστεύουμε πως η κάθε χώρα, καθώς και οι εταιρείες που δρουν σε αυτήν, πρέπει να υποστηρίζουν την άδεια φροντίδας και για τους δύο γονείς – είναι σημαντικό για τα παιδιά και επιπλέον, ενισχύει την ισότητα στην εργασία. Από το 2018 που τέθηκε σε ισχύ, έχουμε 100% συμμετοχή στην άδεια πατρότητας από κάθε νέο πατέρα στην εταιρεία.

-Την ισότητα στις αμοιβές – το να κλείσουμε τυχόν μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων, ήταν μόνο το πρώτο βήμα που έγινε πριν πολλά χρόνια. Πολύ σημαντικό είναι επίσης να μειώσουμε την ανισορροπία που παρατηρείται στην κορυφή της ιεραρχίας, που δημιουργεί διαφορά στο εισόδημα για τις γυναίκες, στο πλαίσιο της συνολικής επαγγελματικής τους πορείας. Αυτό το πετυχαίνουμε, βάζοντας σαν στόχο 50-50 εκπροσώπηση σε κάθε επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων και των C-suite στελεχών.

-Το πλάνο καριέρας και διαδοχής για όλους - Το να φτάσουμε στο 50-50 της εκπροσώπησης σε κάθε επίπεδο, απαιτεί δέσμευση, υπευθυνότητα και το κατάλληλο πλάνο καριέρας για τον κάθε εργαζόμενο. Αξιολογούμε κάθε χρονιά όλο μας το ανθρώπινο δυναμικό, θέτουμε στόχους για ίση εκπροσώπηση και σχεδιάζουμε το πλάνο καριέρας στις σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των ανθρώπων μας .

-Αντιμετωπίζουμε την προκατάληψη - Εκπαιδεύουμε όλους τους εργαζόμενούκας μας στο Unconscious bias, από την πρώτη στιγμή που μπαίνουν στην εταιρεία, για να αναγνωρίσουν τυχόν προκαταλήψεις και να τις αντιμετωπίσουν. Σύμφωνα και με την εταιρική μας κουλτούρα, βάζουμε άμεσα φρένο σε όποια προκατάληψη, με στόχο να νιώθουμε 100% ο εαυτός μας στη δουλειά.

Δέσποινα Πάσσαρη –Corporate Communications Leader South East Europe & Central Europe.

P&G

"Μιλώντας και ως μητέρα ενός γιου και μιας κόρης, είναι αδιανόητο να σκεφτώ ότι ο γιος μου πιθανώς να έχει περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας από την κόρη μου, ότι οι απολαβές του για την ίδια εργασία θα είναι μεγαλύτερες ή ότι τα κοινωνικά στερεότυπα θα "αποδυναμώσουν" την κόρη μου απλά επειδή είναι γυναίκα. Στην P&G, η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη είναι μέρος της κουλτούρας μας."

Η ισότητα των φύλων απασχολεί ακόμα και σήμερα τις σύγχρονες κοινωνίες. Έχουμε δει σε πολλές χώρες να γίνεται μεγάλη πρόοδος τα τελευταία χρόνια, αλλά έχουμε ακόμα δρόμο να διανύσουμε και όλοι έχουμε έναν σημαντικό ρόλο να παίξουμε στην προσπάθεια αυτή. Αρχικά πρέπει να σταματήσουμε να αντιμετωπίζουμε την ισότητα των φύλων ως γυναικείο ζήτημα, διότι δεν είναι. Η δημιουργία μίας συμπεριληπτικής κοινωνίας στην οποία άντρες και γυναίκες θα έχουν ίσες ευκαιρίες μας αφορά όλους, και δεν μπορεί να αποτελεί υπόθεση των γυναικών. Οι άντρες θα πρέπει να είναι συνοδοιπόροι σε αυτή την προσπάθεια. Και την ίδια στιγμή θα πρέπει να σταματήσουμε να διαιωνίζουμε αντιλήψεις που τοποθετούν την πηγή του προβλήματος σε μύθους και προκαταλήψεις, δυστυχώς, με βαθιές ρίζες ακόμη και σήμερα - οι γυναίκες δεν έχουν αυτοπεποίθηση ή φιλοδοξία από τη φύση τους, δεν έχουν ηγετική συμπεριφορά, η φροντίδα για το σπίτι και την οικογένεια είναι πρωτίστως ευθύνη των γυναικών κ.λ.π. Πρέπει να σταματήσουμε να χαρακτηρίζουμε τη συμπεριφορά των γυναικών ως "έλλειψη" ή "λιγότερη από" απλώς και μόνο επειδή εμφανίζεται διαφορετική από ένα πρότυπο ηγεσίας παλαιού τύπου – και να αγκαλιάσουμε τις διαφορές μεταξύ γυναικών και ανδρών.

Μιλώντας και ως μητέρα ενός γιου και μιας κόρης, είναι αδιανόητο να σκεφτώ ότι ο γιος μου πιθανώς να έχει περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας από την κόρη μου, ότι οι απολαβές του για την ίδια εργασία θα είναι μεγαλύτερες ή ότι τα κοινωνικά στερεότυπα θα "αποδυναμώσουν" την κόρη μου απλά επειδή είναι γυναίκα. Στην P&G, η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη είναι μέρος της κουλτούρας μας. Δεν θα μπορούσε να ισχύει κάτι διαφορετικό, από τη στιγμή που τα προϊόντα μας, αγγίζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους. Όσο περισσότερο η εσωτερική μας κουλτούρα αντικατοπτρίζει την διαφορετικότητα των ανθρώπων που εξυπηρετούμε, τόσο καλύτερα είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε και να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους. Και την ίδια στιγμή, οι γυναίκες λαμβάνουν το 85% των αποφάσεων αγοράς των προϊόντων που διαθέτουμε. Η κατανόηση των αναγκών τους, είναι κρίσιμη, για την ικανότητά μας να δώσουμε λύσεις στις καθημερινές τους ανάγκες. Είναι αυτονόητο ότι θα είμαστε σε καλύτερη θέση να συνδεθούμε με τους καταναλωτές μας, εάν οι ίδιοι οι άνθρωποί μας, -και ιδιαίτερα η ηγετική μας ομάδα- είναι οι ίδιοι, αντανάκλαση των καταναλωτών μας.

Νανά Γούλα – Supply Chain Leader P&G South East Europe

P&G

"Οι ευκαιρίες εξέλιξης για τις γυναίκες και τους άντρες είναι οι ίδιες. Τα logistics, σαν "concept" άλλωστε ταιριάζουν με τις γυναίκες. Η καλύτερη logistician - όπως λέμε αστειευόμενοι καμιά φορά - είναι η νοικοκυρά που οργανώνει όλες τις εργασίες ενός νοικοκυριού. Αυτό που έχει σημασία είναι η συνδυαστική σκέψη και οι ικανότητες οργάνωσης".

Σε ένα παραδοσιακά ανδροκρατούμενο χώρο, όπως αυτός της Εφοδιαστικής Αλυσίδας είναι εντυπωσιακό πώς η P&G πάντα εμπιστευόταν σε ρόλους ηγεσίας τις γυναίκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όταν προσλήφθηκα στην εταιρία, 22 χρόνια πριν, η διευθύντρια του τμήματος εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα, ήταν γυναίκα.

Σήμερα, η εκπροσώπηση των γυναικών είναι πάνω από 50% σε όλες τις βαθμίδες του τμήματος. Είναι αλήθεια ότι πολλοί όταν ακούν "εφοδιαστική αλυσίδα" φαντάζονται παλέτες, αποθήκες και φορτηγά, αλλά είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Αρχικά, αριθμητικά είναι το μεγαλύτερο τμήμα της εταιρίας. Από πλευράς αρμοδιοτήτων περιλαμβάνει πρόβλεψη πωλήσεων, επίπεδο εξυπηρέτησης, βελτιστοποίηση παραδόσεων στους πελάτες, αγορές και πολλά άλλα που προσελκύουν ταλέντα από πολλές διαφορετικές ειδικότητες. Υπάρχουν αυτή τη στιγμή συνάδελφοι που έχουν ολοκληρώσει σπουδές στις θετικές επιστήμες, όπως μηχανικοί και μαθηματικοί, αλλά και νομικοί, καθώς και στελέχη που είναι απόφοιτοι Τμημάτων Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών κτλ.

Οι ευκαιρίες εξέλιξης για τις γυναίκες και τους άντρες είναι οι ίδιες. Τα logistics, σαν "concept" άλλωστε ταιριάζουν με τις γυναίκες. Η καλύτερη logistician - όπως λέμε αστειευόμενοι καμιά φορά - είναι η νοικοκυρά που οργανώνει όλες τις εργασίες ενός νοικοκυριού. Αυτό που έχει σημασία είναι η συνδυαστική σκέψη και οι ικανότητες οργάνωσης. Το ξεχωριστό στην εταιρία είναι ότι όλοι μας ανεξαρτήτως φύλου, καλλιεργούμε τις γνώσεις και τις δυνατότητές μας, μέσα από ένα πολύ οργανωμένο και εντατικό πρόγραμμα εσωτερικής κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων που έχουμε σαν εταιρία για όλα τα επίπεδα.

Μαριάνα Κορδοπάτη – Marketing Leader South East Europe

P&G

"Τα brands έχουν τη ‘’δύναμη καλού’’, "δύναμη αλλαγής” και χρησιμοποιώντας τη φωνή τους μπορούν να πάρουν θέση σε σημαντικά θέματα, να αναδείξουν τη δύναμη της διαφορετικότητας και της ισότιμης ένταξης και να συμβάλουν τελικά στην διαμόρφωση ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου."

Βασικός πυλώνας υποστήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών είναι και το πιο σημαντικό μας στοιχείο – οι μάρκες μας και η "φωνή" τους μέσω της διαφήμισης. H διαφορετικότητα είναι στον πυρήνα της δουλειάς μας ως Marketeers. Αν πραγματικά υπηρετούμε όπως λέμε τον καταναλωτή και αυτός βρίσκεται στον κέντρο κάθε στρατηγικής μας επιλογής, τότε δεν μπορούμε παρά να υπηρετούμε με πάθος κάθε έναν από τους 11 εκ. ανθρώπους στην Ελλάδα σήμερα και να ‘ερωτευόμαστε’ τη μοναδικότητα και πολυσχιδή φύση καθενός ξεχωριστά, αγκαλιάζοντας και αναδεικνύοντάς την, δίκαια και με σεβασμό. Ας σταματήσουμε να μιλάμε για ‘μέσο καταναλωτή’ – δεν υπάρχει.

Τα brands μας έχουν την ηθική και αξιακή υποχρέωση και παράλληλα την τεράστια επιχειρηματική ευκαιρία να πρωτοστατήσουν σε αυτόν τον αγώνα της διαφορετικότητας και της ισότιμης ένταξης, μέσα από την διαφήμιση και την επικοινωνία. Η κουλτούρα συνδιαμορφώνεται άλλωστε μέσα στις εκατονταετίες από τις αφηγήσεις μας. Αυτό δεν είναι περίπου και η διαφήμιση; Ιστορίες που υποστηρίζονται από πολλά εκατομμύρια για να φτάσουν στα αυτιά και τα μάτια όλου του κόσμου – φανταστείτε τη δύναμη που έχουν τα brands να αλλάξουν τον κόσμο μέσα από το περιεχόμενο που επιλέγουμε να προβάλουμε στις διαφημίσεις και μέσα από τους συνεργάτες που επιλέγουμε να τις δημιουργήσουν.

Φανταστείτε την δύναμη που έχουν τα brands να γίνουν ‘’δύναμη καλού’’, "δύναμη ανάπτυξης”,"δύναμη αλλαγής”, χρησιμοποιώντας τη φωνή τους για να πάρουν θέση σε σημαντικά θέματα, να δώσουν το σωστό παράδειγμα, να αναδείξουν τη δύναμη της διαφορετικότητας και της ισότιμης ένταξης και να συμβάλουν τελικά στην διαμόρφωση ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου. Ένα παράδειγμα είναι και αυτό της Always #LikeaGirl που παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα, έθιξε το θέμα της ενδυνάμωσης των γυναικών και βοήθησε πρακτικά πολλά κορίτσια.

Στην P&G, δρούμε προς αυτήν την κατεύθυνση στοχεύοντας οι διαφημίσεις μας να:

  • Είναι 100% θετικές, συμπεριληπτικές, ακριβείς και δίκαιες στην εκπροσώπηση όλου του φάσματος της διαφορετικότητας (φύλο, ηλικία, σεξουαλική προτίμηση, εθνικότητα, θρησκεία, ικανότητα κλπ)
  • Αναπτύσσονται από ομάδες μέσα και έξω από την εταιρία και μπροστά και πίσω από την κάμερα που είναι αντιπροσωπευτικές. Σκεφθείτε ότι μέχρι πριν κάποια χρόνια δεν καλούνταν καν γυναίκες σκηνοθέτες στα pitches – αυτό πλέον έχει αλλάξει άρδην.
  • Είναι προσβάσιμες από ανθρώπους με προβλήματα ακοής και σύντομα ελπίζουμε και από ανθρώπους με προβλήματα όρασης.
  • Επικοινωνούνται μέσα από media channels/platforms που αναδεικνύουν τη διαφορετικότητα και δεν την περιορίζουν στο όνομα του brand safety.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ