Follow us

Πάσχα χωρίς βαρυστομαχιά | Οι συμβουλές της παθολόγου για να μη σου χαλάσει τίποτε τη διάθεση

Είτε έχεις νηστέψει είτε όχι, τα νόστιμα φαγητά και μεζεδάκια είναι μια πρόκληση! Διάβασε τις συμβουλές της παθολόγου για το πώς θα απολαύσει το Πάσχα χωρίς βαρυστομαχιά

Πάσχα Credit:kajakiki
Συνεργάστηκε η Αναστασία Μοσχοβάκη, ειδικός παθολόγος

Πάσχα χωρίς βαρυστομαχιά γίνεται; Ναι, και μάλιστα χωρίς να στερηθείς τίποτε από τα νόστιμα εδέσματα στο πασχαλινό τραπέζι.

Γιατί έχουμε ενοχλήσεις στο στομάχι -και όχι μόνο- το Πάσχα;

«Η παρατεταμένη νηστεία σε συνδυασμό με την απότομη πολυφαγία που ακολουθεί είναι η κυριότερη αιτία του φαινομένου. Απλά συμπτώματα όπως βαρύ κεφάλι, ξινίλα, φούσκωμα, πόνοι στομάχου, διάρροια, συχνουρία, εμφανίζονται συχνά και μας ταλαιπωρούν. Σε κάποιες περιπτώσεις, ωστόσο, ενδέχεται να πυροδοτηθούν σοβαρότερες καταστάσεις όπως κρίσεις χολοκυστίτιδας, παγκρεατίτιδα, ηπατίτιδα που πια χρειάζονται ιατρική παρέμβαση».

Συμβουλές για Πάσχα χωρίς βαρυστομαχιά

  • Όχι πολύ νερό κατά την διάρκεια των γευμάτων και συνετή χρήση αλκοόλ (κάτω από τρία ποτά ημερησίως εάν για τους άντρες κάτω από 65 ετών και δύο ποτά εάν για γυναίκες και πάντα εφόσον δεν θα οδηγήσεις μετά).
  • Μην καταναλώνεις αλκοόλ εάν είσαι υπό φαρμακευτική αγωγή.
  • Μάσησε καλά τις τροφές και απόφυγε να τρώτε γρήγορα.
  • Αν μαγειρέψεις εσύ, προσπάθησε να περιορίσεις τα λιπαρά και τα μπαχαρικά κατά την παρασκευή των φαγητών.
  • Απόφυγε την υπερβολική κατανάλωση καφέ, τσαγιού και προϊόντων που περιέχουν καφεΐνη μαζί με το αλκοόλ.
  • Μην πίνεις αλκοολούχα ποτά με άδειο στομάχι.
  • Αν δεν είσαι σίγουρη για την ποιότητά τους, απόφυγε τα χύμα αλκοολούχα ποτά.
  • Μείνε σταθερή σε ένα είδος ποτού και να μην αναμιγνύεις τα ποτά μεταξύ τους.
  • Τα τρόφιμα πρέπει να συντηρούνται στο ψυγείο και δεν πρέπει να μένουν πάνω από δίωρο κρύα στο τραπέζι.
  • Τα σερβίτσια που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των ωμών τροφίμων πρέπει να πλένονται με ζεστό νερό και σαπούνι πριν χρησιμοποιηθούν για να φάμε τα μαγειρεμένα φαγητά.

Διατροφικές οδηγίες υγείας για μετά τη νηστεία

«Μετά τη νηστεία πρέπει σταδιακά να εντάξετε το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα στην καθημερινότητά σας», συμβουλεύει η ειδικός. «Το μεγάλο Σάββατο, απόφυγε να μείνεις νηστική περιμένοντας την Ανάσταση. Εάν νηστεύεις, φάε κανονικά τα νηστίσιμα γεύματά σου.

Το βράδυ της Ανάστασης φάε μόνο την παραδοσιακή μαγειρίτσα ή το οικογενειακό γεύμα με κρέας που συνηθίζετε στο σπίτι σου και άφησε το γλυκό για την επομένη. Μετά το αναστάσιμο δείπνο μην κοιμηθείς αμέσως αλλά δώσε στο στομάχι σου την ευκαιρία να ξεκινήσει ομαλά τη χώνεψη. Ιδανικά, περίμενε περίπου μία ώρα μετά το φαγητό προτού ξαπλώσεις.

Στο πασχαλινό τραπέζι, δοκίμασε τα αγαπημένα σου μεζεδάκια. Το μυστικό για να απολαύσεις το Πάσχα χωρίς βαρυστομαχιά είναι να σταματήσεις το φαγητό μόλις χορτάσεις.

Δυο ειδικές συμβουλές

Εάν παίρνεις ινσουλίνη για τον έλεγχο του διαβήτη ίσως χρειαστεί τροποποίηση της δοσολογίας των φαρμάκων σου και συμπληρωματικές οδηγίες.

Άνθρωποι με υπέρταση και καρδιολογικά προβλήματα ας αποφύγουν να βάλουν συμπληρωματικό αλάτι στο φαγητό τους.

Πηγή: Shape.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ