Μια once in a lifetime εμπειρία, γεμάτη γεύσεις από το μέλλον
Οι οπτικές πληροφορίες έρχονται σε ρυθμό καταιγιστικό από τα πρώτα βήματα που κάνεις στην έκθεση. H πρώτη μου σκέψη; Πώς μπορείς να εξερευνήσεις σε λίγες μόνο ώρες έναν ολόκληρο κόσμο τεχνολογίας και καινοτομίας, αφιερωμένο στην τροφή και το μέλλον της σε αυτόν τον πλανήτη που όλοι ζούμε και όλοι θέλουμε να συνεχίσει να μας θρέφει;
Το θέμα της Expo 2015 που ξεκίνησε το Μάιο στο Μιλάνο και κρατά μέχρι τις 31/10 είναι “Feeding Τhe Planet, Energy For Life” . Πλέον την επισκέπτονται περίπου 300.000 την ημέρα, επιχειρώντας να αποκωδικοποιήσουν τα pavilions των 140 χωρών που συμμετέχουν. Και όταν λέμε pavilions, δεν εννοούμε τίποτα λιγότερο από γιγάντιες κατασκευές που συναγωνίζονται σε ευρηματικότητα και σε πρωτότυπα interactive concepts, αποτελώντας την απάντηση της κάθε χώρας στην αιώνια πρόκληση για ισορροπία μεταξύ ανάπτυξης και σεβασμού στο περιβάλλον.
Βρέθηκα εκεί πριν λίγες ημέρες και έζησα μαζί με πολλούς άλλους μεγάλους και μικρούς (παιδιά από σχολεία όλων ηλικιών ήταν παντού, όπου και να κοιτούσες) με μία πρόσκληση της Coca Cola που συμμετέχει με το δικό της pavilion, διατηρώντας μια καλή και παλιά σχέση με την Παγκόσμια Έκθεση Expo. (H συμμετοχή της σε επίσημη Expo έγινε για πρώτη φορά το 1933 στο Century of Progress Exposition στο Σικάγο, όπου παρουσίασε την πρώτη συσκευή γεμίσματος αναψυκτικού. Το 2010 στην Expo που φιλοξένησε η Σαγκάη παρουσιάστηκε το Coca-Cola Happiness Factory, το οποίο είχε στόχο να «μοιράσει χαρά" στα εκατομμύρια των επισκεπτών)
Aν και δεν ήταν εύκολο να τα δεις όλα, κατορθώσαμε να τριγυρίσουμε αρκετά και σίγουρα να αντλήσουμε θετικότητα κι ελπίδα από αυτή την ιδιοφυή, διεθνή πολυφωνία απόψεων για τα θέματα βιώσιμης ανάπτυξης.
Το pavilion της Αμερικής ήταν ένα από αυτά που επισκεφθήκαμε. Παρουσιάζει την επόμενη μέρα στο αμερικάνικο φαγητό γι αυτό και το σλόγκαν – όνομα American Food 2.0 ήταν παντού. Σε μια interactive διαδρομή με 7 σύντομα video, ο επισκέπτης μυείται σε ένα όραμα που δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο στους αγρότες και μικροπαραγωγούς, τους artisans και τους καλλιεργητές. Λίγο πιο εκεί στήνεται μια μικρή γιορτή με καντίνες – φορτηγά που προσφέρουν αγαπημένα γευστικά trademarks όπως burgers και hotdogs.
Η λίστα με τα «καλά» περίπτερα είναι μεγάλη και οι ουρές απέξω τους ακόμα πιο μεγάλες. Ανάμεσα στα πιο ονομαστά:
Η Αυστρία που σε υποδέχεται σε ένα κτίσμα που κρύβει μια μικρογραφία δάσους ικανή να παράγει οξυγόνο για 1800 ανθρώπους (Breathe Austria).
Το ίδιο το περίπτερο είναι κατασκευασμένο από οικο-συμβατά υλικά: ξύλο, γυαλί και νερό συνδυάζονται για να δημιουργήσουν ένα χώρο που είναι απλός αλλά και εξαιρετικά υποβλητικός. Στηρίζοντας την έννοια της αειφορίας, το περίπτερο σχεδιάστηκε έτσι ώστε να έχει δεύτερη ζωή μετά την έκθεση και πρόκειται να μετατραπεί σε κλειστό γήπεδο μπάσκετ, αποτελώντας έτσι την κληρονομιά την οποία ο Δήμος του Μιλάνου θα λάβει από την The Coca-Cola Company.
Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος ήταν ακόμη μία γεύση από το αύριο! Όλα όσα είδαμε, εντυπωσιακά: από τα οικολογικά καροτσάκια από χαρτόνι μέχρι τις καινοτόμες αεροστεγείς συσκευασίες που κλείνουν νέας γενιάς θρεπτικά σνακ όπως «τραγανές ακρίδες» και από τα interactive ράφια στα οποία αρκεί να απλώσεις το χέρι σου σε ένα προϊόν πχ κρασί για να δεις στην από πάνω οθόνη όλες τις πληροφορίες για αυτό, μέχρι τον πίνακα – video wall με τα ευπώλητα προϊόντα της ημέρας που σφυγμομετρά ανά στιγμή τις προτιμήσεις των πελατών. Kι όλα αυτά δεν αργούν, γύρω το 2020 έτσι κάπως θα ψωνίζουν κάποιοι κάτοικοι του πλανήτη μας στα σούπερ μάρκετ.
Φεύγοντας και αφού έχουμε γευματίσει στο Café des Chefs, που φιλοξενείται στο γαλλικό pavilion και σερβίρει πιάτα – δημιουργίες από διακεκριμένους chefs, καθηλωθήκαμε μπροστά στο Tree of Life, το μνημείο-σύμβολο της φετινής έκθεσης που αλλάζει χρώματα και όψη όλη μέρα ενώ αποχαιρετά τους επισκέπτες με ένα θεαματικό show φωτός και μουσικής. Απολαύστε το στο παρακάτω video:
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr