Υγεία : Διατροφή10 ΙΟΥΝΙΟΥ, 2019

Clean eating διατροφή | Οι 10 κανόνες της δημοφιλούς τάσης

Πώς θα καταφέρεις να βασιστείς στην καθαρή διατροφή και στις μη επεξεργασμένες τροφές

Διατροφή χωρίς επεξεργασμένα τρόφιμα

Αναμφίβολα τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί σε τεράστιο διατροφικό trend και όχι άδικα, μιας και η υιοθέτηση μίας καθαρότερης, χωρίς πρόσθετα, διατροφής έχει γίνει πλέον επιτακτική ανάγκη. Το «clean eating» ή ελληνιστί «καθαρή διατροφή» (διατροφή χωρίς επεξεργασμένα τρόφιμα) έχει μετρήσει πολλούς οπαδούς μιας και τα οφέλη της στην υγεία και τον οργανισμό σου είναι πολλά.

Τα καλύτερα ροφήματα που καίνε το λίπος

Τι είναι η clean eating διατροφή;

Αυτή η φιλοσοφία διατροφής δεν αποτελεί δίαιτα αλλά τρόπο ζωής και σκέψης που μπορεί να σου χαρίσει υγεία και ευεξία, να διώξει τις τοξίνες από τον οργανισμό σου και κατ’ επέκταση να σου χαρίσει και την πολυπόθητη απώλεια λίπους.

Βασίζεται στον αποκλεισμό των επεξεργασμένων τροφών από τη διατροφή και την υιοθέτηση ενός διατροφικού προγράμματος που βασίζεται κυρίως στις τροφές που βρίσκονται στην φυσική τους μορφή και δεν έχουν υποστεί επεξεργασίες.

Ποιες είναι οι μη επεξεργασμένες τροφές;

Οι τροφές που είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στη φυσική τους μορφή είναι και οι λιγότερο επεξεργασμένες. Εννοείται ότι από τη λίστα των τροφών που ενδείκνυνται να καταναλώνεις αποκλείονται τροφές που έχουν κατασκευαστεί σε εργαστήρια, το έτοιμο φαγητό απέξω και εκείνο που έχει υποστεί μεγάλη διαδικασία μαγειρέματος. Αντ’ αυτών, η διατροφή σου θα πρέπει να περιέχει:

Μη επεξεργασμένες τροφές: Φρέσκα φρούτα και λαχανικά, όσπρια, ξηροί καρποί

Ελαφρώς επεξεργασμένες τροφές: Δημητριακά που δεν έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία (κινόα, καστανό ρύζι, ζυμαρικά ολικής άλεσης κλπ), κατεψυγμένα λαχανικά, έλαια, γαλακτοκομικά, κρέας (που δεν έχει υποστεί επεξεργασία), ψάρια.

Διατροφή χωρίς λακτόζη | Πώς να φας ισορροπημένα όταν δεν τρως γαλακτοκομικά

Ποια τα οφέλη του στην υγεία σου;

Η διατροφή αυτή, όπως και κάθε υγιεινή διατροφή που έχει ως βάση της τα φρούτα και τα λαχανικά, λειτουργεί ως ασπίδα για την υγεία του οργανισμού σου. Οπωσδήποτε, μέσα από ένα τέτοιο διατροφικό πρόγραμμα θα μειώσεις τον κίνδυνο παθήσεων που σχετίζονται με την κακή διατροφή όπως οι καρδιακές παθήσεων, ο διαβήτης, ο καρκίνος, τα προβλήματα στο πεπτικό σου σύστημα κλπ.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της υψηλής επεξεργασίας, τα τρόφιμα χάνουν μέρος της διατροφικής τους αξίας. Οπότε, καταναλώνοντάς τες σε φυσικότερη μορφή, ο οργανισμός σου αφομοιώνει περισσότερες θρεπτικές ουσίες.

Δες παραπάνω τους 10 βασικούς κανόνες που πρέπει να τηρείς για να υιοθετήσεις τη διατροφή χωρίς επεξεργασμένα τρόφιμα.

1. Δες το clean eating ως τρόπο διατροφής και όχι ως δίαιτα

Στόχος του είναι η σωστή και υγιής λειτουργία του οργανισμού σου μέσα από τη μακροχρόνια υιοθέτηση αυτής της φιλοσοφίας, που σε δεύτερη φάση θα σου χαρίσει και απώλεια βάρους.

2.Κάνε βάση της διατροφής σου τα λαχανικά και τα φρούτα

Όποια δίαιτα κι αν κοιτάξεις, τα ίδια πράγματα θα μάθεις. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι τα τρόφιμα εκείνα που κάνουν μια διατροφή καλύτερη και πιο υγιεινή. Πόσω μάλλον στην εν λόγω διατροφή που βασικό σημείο αποτελεί η κατανάλωση φυσικών τροφών.

3.Ψώνισε τα προϊόντα όσο το δυνατόν πιο κοντά στον τόπο παραγωγής τους

Η σκέψη είναι λογική, καθώς εκτιμάται πως όταν αγοράζεις τα προϊόντα -λαχανικά, κρέας, ψάρια, ελαιόλαδο, κλπ-  πιο κοντά στην πηγή τους, αφενός γνωρίζεις καλύτερα τι καταναλώνεις, αφετέρου εκείνα είναι φρεσκότερα και περιέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά.

4.Περιόρισε την κατανάλωση πρόσθετης ζάχαρης

Βασική προϋπόθεση του clean eating είναι η αποφυγή των επεξεργασμένων τροφών. Ανάμεσα σε αυτές φυσικά και η ζάχαρη που κρύβεται σε όλα τα συσκευασμένα τρόφιμα και όχι μόνο. Και μπορεί να είναι απαραίτητη για τον οργανισμό σου, όμως μπορείς να καταναλώνεις την υγιεινή μορφή της μέσα από τα φρούτα, που περιέχουν ποσότητες ζάχαρης.

Πιες περισσότερο νερό: Δεν χρειάζεται να αναφέρω και πάλι τα πολλαπλά οφέλη του μιας και είναι πλέον γνωστά σε όλους. Μπορεί σε άλλα θέματα να υπάρχουν διχογνωμίες όμως σε αυτό συμφωνούν όλες οι δίαιτες, όλοι οι ειδικοί, όλες οι φιλοσοφίες διατροφής. Κατανάλωσε όσο το δυνατόν περισσότερο νερό μέσα στη μέρα σου.

6.Πάρε τα γεύματά σου στο τραπέζι

Το να τσιμπολογάς «στο πόδι» σίγουρα δεν θα σε βοηθήσει, καθώς μέρος της υγιεινής διατροφής είναι ο σωστός τρόπος κατανάλωσης των τροφών. Κάτσε κανονικά στο τραπέζι και απόλαυσε το γεύμα σου με ανθρώπους που αγαπάς. Γι΄αυτό σταμάτα να πιστεύεις πως ένα οικογενειάκό ή φιλικό γεύμα σημαίνει και οτιδήποτε λιπαρό υπάρχει στη διατροφική λίστα!

7.Απόκτησε μια ισορροπημένη διατροφή

Δύο από τις κεντρικές ιδέες του clean eating είναι η ισορροπία και το μέτρο. Δεν χρειάζεται να παραλείπεις καμία ομάδα τροφών από τη διατροφή σου, όπως για παράδειγμα οι υδατάνθρακες, αλλά να φροντίσεις όλα σου τα γεύματα να περιέχουν τα πάντα.

8.Χρησιμοποίησε το σωστό αλεύρι

Η καθαρή διατροφή δεν σημαίνει πως πρέπει να βγάλεις από τη διατροφή σου υδατάνθρακες και οτιδήποτε έχει σχέση με αυτούς. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αντί για το κλασικό λευκό αλεύρι, αλεύρι βρώμης, ρυζιού ή ακόμα και καρύδας, που είναι πιο καθαρές και ανεπεξέργαστες τροφές.

9.Πρόσεξε τις ετικέτες των τροφίμων

Μπορεί λανθασμένα να θεωρείς πως ένα τρόφιμο περιέχει λιγότερα συντηρητικά ή επεξεργασία, όπως οι έτοιμοι χυμοί φρούτων, ωστόσο περιέχουν πολλά πρόσθετα που θα πρέπει να βγάλεις από το πρόγραμμα διατροφής σου. Πρόσεξε πάντα τις τροφές που επιλέγεις να αγοράσεις και τις ετικέτες τους, ενώ ενημερώσου για τα συστατικά που περιέχουν.

10.Επικεντρώσου στα συστατικά και ΟΧΙ στις θερμίδες

Η κατανάλωση ενός συνόλου γευμάτων που θα σε διατηρεί πρωτίστως υγιή είναι η πρώτη προτεραιότητα στα σύγχρονα διατροφικά προγράμματα και όχι η καταμέτρηση θερμίδων. Μία τέτοια τακτική ίσως σου χαρίσει γρήγορη απώλεια βάρους αλλά όχι υγεία. Ο οργανισμός σου είναι πολύ καλύτερα προγραμματισμένος από όσο νομίζεις και μπορεί να αντιληφθεί την ποσότητα φαγητού που χρειάζεται. Γι' αυτό το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να καταναλώνεις αργά τα γεύματά σου για να λαμβάνει ο εγκέφαλός σου τα σωστά μηνύματα και όχι να κρατάς συνεχώς έναν... θερμιδομετρητή ανά χείρας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Best of network