Υγεία : Διατροφή02 ΜΑΡΤΙΟΥ, 2020

Θέλω να νηστέψω | Τα οφέλη της νηστείας για τον οργανισμό

Να τι προσφέρει η νηστεία στον οργανισμό

οφέλη της νηστείας

Από την κλινική διαιτολόγο- διατροφολόγο Δήμητρα Γλυνού.

Πολλοί θεωρούν τη νηστεία ως την περίοδο πριν το Πάσχα που δεν τρώμε κρέας, ενώ άλλοι κάνουν νηστεία όταν χρειάζεται ο οργανισμός τους να αποτοξινωθεί από τις ζωικές τροφές. Όπως και να χει, η νηστεία τα τελευταία χρόνια κερδίζει ολοένα και περισσότερους οπαδούς, που επιθυμούν να αποτοξινώσουν τον οργανισμό τους, άλλοι λίγο πριν το Πάσχα άλλοι γενικότερα. Εάν λοιπόν σκέφτεσαι και εσύ να νηστέψεις, παρακάτω θα βρεις όλα τα οφέλη της νηστείας, καθώς και ιδέες για τα γεύματά σου.

Τα οφέλη της νηστείας

#1. Έλεγχος ή μείωση του βάρους

Στην νηστεία έχει αποδειχθεί ότι οι άνθρωποι προσλαμβάνουν λιγότερες θερμίδες και λιπαρά, οπότε είναι πιο εύκολο να ελέγξεις ή ακόμα και να μειώσεις το βάρος σου.

#2. Τα «καλά» λιπαρά υπερισχύουν

Σε μια φυτική διατροφή τα «καλά» λιπαρά υπερισχύουν έναντι των «κακών» με αποτέλεσμα να μειώνεται ο κίνδυνος καρδιακών νοσημάτων και να ελέγχονται τα επίπεδα σακχάρου και χοληστερόλης. Η χαμηλή πρόσληψη κρέατος μπορεί επιπλέον να επιδράσει θετικά στην πρόληψη του διαβήτη και άλλων προβλημάτων υγείας.

#3. Τα θαλασσινά είναι πηγή πρωτεΐνης και «καλών» λιπαρών

Κατά την περίοδο της νηστείας τη θέση του κρέατος μπορούν να πάρουν τα θαλασσινά, που είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και «καλά» λιπαρά. Τα όστρακα είναι η τροφή με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο που βοηθάει στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ παράλληλα είναι εύπεπτα και αποτελούν εξαιρετική πηγή Ω3 λιπαρών οξέων, που έχουν καρδιοπροστατευτική δράση.

Δες ακόμα: Διατροφή και νηστεία | 8 τροφές που θα σου εξασφαλίσουν ένα πλήρες διατροφικό πρόγραμμα

#4. Οι σαλάτες και τα φρούτα εποχής προσφέρουν αμέτρητα θρεπτικά συστατικά

Οι σαλάτες και τα φρούτα εποχής προσφέρουν αμέτρητα θρεπτικά συστατικά, αλλά βοηθάνε και στο αίσθημα κορεσμού χάρη στις φυτικές τους ίνες. Ανάμεσα στις σαλάτες μπορείς να εντάξεις και την ταραμοσαλάτα, η οποία είναι σημαντική πηγή βιταμινών Α και D, που βοηθάνε στην υγεία των ματιών και των οστών.

#5. Τα όσπρια είναι μια μορφή superfood

Τα τελευταία χρόνια τα όσπρια έχουν κατακτήσει μια υψηλή θέση στην κλίμακα των superfood, καθώς είναι πλούσια σε ίνες, μέταλλα και βιταμίνες. Αποτελούν επίσης εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, ενώ χάρη στις θρεπτικές τους ιδιότητες και στην χαμηλή τους τιμή στην αγορά είναι από τις καλύτερες εναλλακτικές στα τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Εκτός από θρεπτική επιλογή είναι και μια χορταστική τροφή που θα σε γεμίσει ενέργεια.

#6. Τα ενδιάμεσα σνακ της νηστείας θα σε γεμίσουν ενέργεια

Τα ενδιάμεσα σνακ που θα εντάξεις στο νηστίσιμο διατροφολόγιό σου θα καλύψουν την πείνα σου και θα σε γεμίσουν ενέργεια. Οι ξηροί καρποί είναι αρκετά δημοφιλείς και μπορούν να αντικαταστήσουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα που λείπουν από την διατροφή σου αυτή την περίοδο, λόγω υψηλού ασβεστίου. Μια χούφτα αμύγδαλα περιέχει 9 γρ. μονοακόρεστων λιπαρών οξέων και προμηθεύει το 35% των ημερήσιων αναγκών σου σε βιταμίνη Ε.

Στην ίδια κατηγορία βρίσκονται και τα καρύδια, από τις καλύτερες πηγές Ω3 λιπαρών οξέων. Προτίμησε ανάλατους και μη επεξεργασμένους ξηρούς καρπούς γιατί η επεξεργασία αλλοιώνει τις ευεργετικές τους ιδιότητες.

Δες ακόμα: Μανιτάρια κρασάτα | H τέλεια επιλογή για να αντικαταστήσεις το κρέας στη νηστεία

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ