Blogs : ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ24 ΜΑΡΤΙΟΥ, 2015

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τα πολύτιμα Ω3 λιπαρά οξέα

Τι είναι, που τα βρίσκεις πώς η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής με λιπαρά οξέα ωφελεί τον οργανισμό σου

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Μια πρόσφατη μελέτη στο περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης ανέφερε ότι τα άτομα με τα υψηλά επίπεδα  Ω3 λιπαρών οξέων είχαν τις λιγότερες βλάβες χρωμοσωμάτων, ενός δείκτη αντιγήρανσης.

Τα Ω3 λιπαρά οξέα

Τα Ω3 λιπαρά οξέα (EPA-DHA) βοηθούν:

  • στον έλεγχο της χρόνιας φλεγμονής
  • στις καρδιοπάθειες
  • στον διαβήτη
  • στην αρθρίτιδα
  • σε ένα πλήθος άλλων ασθενειών

Τα ιχθυέλαια

Περισσότερες από 8.000 μελέτες δείχνουν ότι το ιχθυέλαιο βελτιώνει την κατάσταση ποικίλων νόσων, συμπεριλαμβανομένων της κατάθλιψης, ADHD, υψηλής αρτηριακής πίεσης, αυξημένα τριγλυκερίδια, σχετιζόμενα με την ηλικία προβλήματα στην ακοή και στην όραση, ξηροφθαλμία και το άσθμα. Επίσης, μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου, βοηθά στη διατήρηση υγιούς βάρους, βοηθάει στην ενυδάτωση του δέρματος και επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης. Ειδικά στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας, βελτιώνουν την ινσουλινοαντίσταση. Ως συστατικό της μεμβράνης των κυττάρων βοηθούν στη μεταβίβαση νευρικών σημάτων και στην παραγωγή ορμονών και επομένως στο μεταβολισμό.

Αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα. Δεν είναι όλα τα ιχθυέλαια ίδια. Πολλά συμπληρώματα δεν προσφέρουν επαρκείς ποσότητες DHA και EPA. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση είναι 1 έως 2 γραμμάρια. Μεγαλύτερη δοσολογία ίσως παρουσιάσει κάποιο γαστρεντερικό πρόβλημα.

Υπάρχει όμως μεγαλύτερη ανησυχία, για ορισμένα συμπληρώματα ιχθυελαίου στην αγορά σήμερα, γιατί μπορεί να μην έχουν καθαριστεί σωστά και μπορεί να περιέχουν ίχνη επικίνδυνων ρύπων, όπως οι διοξίνες. Επίσης, μπορεί να έχουν εκτεθεί σε υψηλές θερμοκρασίες ή χημικούς διαλύτες κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας τους. Αυτό μπορεί να βλάψει τα ευεργετικά λιπαρά στο ιχθυέλαιο. Έτσι, παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα συμπληρώματα ιχθυελαίου αποκαλούνται ως «φυσικά», είναι ακριβώς όπως τα βιομηχανοποιημένα, όπως τα φυτικά έλαια που θα βρεις στα σούπερ μάρκετ.

Πώς μπορείς να διασφαλίσεις ότι παίρνεις όλα αυτά που χρειάζεσαι από τα ιχθυέλαια και τίποτα από αυτά που δεν χρειάζεσαι;

Ο έλεγχος της ετικέτας, τυπικά δεν προσφέρει πολλά στοιχεία πέραν των ποσών των DHA και EPA λιπαρών οξέων που περιέχει το συμπλήρωμά σου. Ο καλύτερος τρόπος είναι να αγοράσεις ένα υψηλής ποιότητας συμπλήρωμα και μια μάρκα που εμπιστεύεσαι.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Best of network