Blogs : Ανάλυσέ Το24 ΙΟΥΛΙΟΥ, 2018

Ανάλυσέ Το | Μάθε να ελέγχεις το άγχος, αναγνωρίζοντας την προσωπικότητά σου

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού αναλύει τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας που ισχυροποιούν το άγχος

https://www.istockphoto.com/photo/unhappy-girl-sitting-at-bench-gm63979440-115521725

Το άγχος είναι ένα συναίσθημα που όταν υπερβαίνει τα προσωπικά μας όρια και την δυνατότητα ελέγχου μας, τότε είναι καταστροφικό για τη ζωή και την υγεία μας. Κάποιοι άνθρωποι αγχώνονται περισσότερο από κάποιους άλλος.

Μάθε λοιπόν ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που οδηγούν στο υπέρμετρο άγχος.

Χαρακτηριστικά προσωπικότητας που ισχυροποιούν το άγχος:

1.Αναποφασιστικότητα

Οι άνθρωποι με αναποφασιστικότητα, κάθε φορά που βρίσκονται μπροστά σε μια απόφαση, είτε είναι σημαντική είτε είναι ασήμαντη, βιώνουν τρομερή εσωτερική σύγκρουση. Αυτή η σύγκρουση συνοδεύεται από άγχος, καθώς κάποιες φορές χρειάζεται να αποφασίσουν γρήγορα και κάποιες άλλες φορές αγχώνονται και για την εξωτερική κριτική. Επίσης, στεναχωριούνται με το χαρακτηριστικό τους και το θεωρούν μια μεγάλη προσωπική τους αδυναμία, αυτή η σκέψη τους αγχώνει ακόμη περισσότερο.

2.Ανταγωνιστικότητα

Τα άτομα που είναι πολύ ανταγωνιστικά βρίσκονται σε μια συνεχή διαδικασία σύγκρισης, η οποία δεν βγάζει πουθενά. Πάντα θα υπάρχει κάτι καλύτερο και πάντα κάτι χειρότερο. Εξάλλου το «καλύτερο» και το «χειρότερο» είναι πολύ σχετικοί και υποκειμενικοί όροι. Όταν όμως κάποιος σκέφτεται ότι θα πρέπει να είναι ο καλύτερος, να ξεχωρίζει πάντα, κάθε φορά που αυτό δεν θα συμβαίνει θα κλονίζεται η αυτοεκτίμησή του και θα βιώνει τρομερό άγχος.

3.Τελειομανία

Τα άτομα που τους χαρακτηρίζει η τελειομανία, φοβούνται την αποτυχία, με την έννοια που εκείνοι την προσδιορίζουν. Ωστόσο, επειδή συνήθως εξαρτώνται από την κριτική και τη γνώμη των άλλων, βιώνουν μεγάλες ματαιώσεις. Επίσης, ζουν με το συνεχές άγχος της αποδοχής και ασκούν συνεχώς σκληρή αυτοκριτική. Το κυνήγι της τελειότητας τους εξαντλεί σωματικά και ψυχικά, αλλά παράλληλα τους δίνει και την ψευδαίσθηση υπεροχής και ελέγχου. Όταν όμως έρθει μια αρνητική κριτική ή προσωπική αποτυχία, διαλύονται, θυμώνουν και νιώθουν σα να χάνουν τη γη κάτω από τα πόδια τους.

4.Αίσθηση απόλυτου ελέγχου

Τα άτομα που νομίζουν ότι περνούν όλα από τον έλεγχό τους είναι συνήθως πιο ήρεμα σε σχέση με τα άτομα που θεωρούν ότι είναι ανίκανα να αλλάξουν τις καταστάσεις. Από την άλλη, όταν αυτή η πεποίθηση είναι ακραία, το άτομο πανικοβάλλεται κάθε φορά που διαπιστώνει τοι δεν μπορεί να ελέγξει τα πάντα και ότι υπάρχουν άπειροι παράγοντες και γεγονότα που είναι πέρα από τον έλεγχό του. Το μόνο που μπορούμε να προσπαθούμε να ελέγχουμε, είναι ο εαυτός μας. Όποιοι όμως σκέφτονται ότι είναι παντοδύναμοι, κάθε φορά που έρχονται αντιμέτωποι με δυσκολίες που δεν μπορούν να ελέγξουν, βιώνουν πολύ έντονο άγχος. Μια ακόμη συνέπεια των ατόμων που μπορούν να ελέγξουν τα πάντα, είναι και ότι παίρνουν την ευθύνη καταστάσεων και εξελίξεων, που δεν είναι δική τους.

5.Ανυπομονησία

Τα ανυπόμονα άτομα, διακρίνονται από νευρικότητα και αισθάνονται ότι κάποιος τους κυνηγάει. Ίσως ο χρόνος, ίσως η αυστηρότητα που ασκούν οι ίδιοι στον εαυτό τους, ίσως η υπερκινητικότητά τους. Αυτά τα άτομα, βιώνουν συνήθως ένα γενικευμένο άγχος, το οποίο μάλιστα βιώνεται από τους ίδιους σαν μια φυσιολογική κατάσταση. Ωστόσο, εξαντλούνται σωματικά και ψυχικά, είναι φιλάσθενα και κάποιες φορές έχουν άστατο ύπνο.

6.Παρελθοντική προσκόλληση

Υπάρχουν άτομα που δυσκολεύονται να αφήσουν πίσω τους το παρελθόν και να ζήσουν το παρόν. Έχουν λοιπόν ένα συνεχές συναισθηματικό βάρος, γιατί τείνουν να συγκρατούν τις αρνητικές εμπειρίες και όχι τις θετικές. Οι λόγοι που μπορεί να προσκολλώνται στο παρελθόν είναι πολλοί. Ένας από αυτούς, είναι η αποφυγή ανάληψης ευθύνης για να συνεχίσουν τη ζωή τους. Με το να αναμασούν το παρελθόν, έχουν δικαιολογία να μην προχωρήσουν, ίσως για τί φοβούνται άλλη μια αρνητική εξέλιξη.

Αφού εντοπίσουμε το χαρακτηριστικό της δικής μας προσωπικότητας που μας οδηγεί στο άγχος, δεν έχουμε παρά να το επεξεργαστούμε ώστε να μπορέσουμε να το ελέγξουμε. Εάν δυσκολεύεσαι να διαχειριστείς το άγχος, δεν πρέπει να διστάσεις να ζητήσεις βοήθεια.

*Τα μηνύματά σας, αλλά και η δική μου προσωπική ανάγκη για επικοινωνία με όλους εσάς τους γονείς, με ώθησαν στο να πάρω την απόφαση να δημιουργήσω ομάδες γονέων. Αρχικά στη Θεσσαλονίκη. Εάν ενδιαφέρεσαι στείλε μου στο  koutsostamati@gmail.com ή μήνυμα στο instagram το ονοματεπώνυμό σου, το τηλέφωνο και το mail σου και εγώ θα επικοινωνήσω σύντομα μαζί σου.

Ο γενικός στόχος των ομάδων θα είναι η ενημέρωση των γονέων, η ενδυνάμωσή τους, η ανάπτυξη της αυτογνωσίας και της αυτοπεποίθησης αλλά και η εκμάθηση τρόπων χειρισμού καταστάσεων που προκύπτουν στην οικογένεια στο ζευγάρι και φυσικά στο παιδί.

Να είσαι καλά!

Σ

Ιnstagram : sandy_koutsostamati
Twitter: S_Koutsostamati
Facebook page: Σάντυ Κουτσοσταμάτη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΝΑΛΥΣΕ ΤΟ

Αναλυσε Το24 Σεπτεμβρίου 2018

Ανάλυσέ Το | Μάθε για τον θυμό όλα όσα θα σε βοηθήσουν να τον διαχειριστείς

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού αναλύει πώς να διαχειριστείς τον θυμό σου

Αναλυσε Το15 Σεπτεμβρίου 2018

Ανάλυσέ Το | 7 Tips για να μάθεις στο παιδί σου την ευγνωμοσύνη

H ευγνωμοσύνη είναι ένα συναίσθημα το οποίο μαθαίνεται και με εξάσκηση, οι γονείς μπορούν εύκολα να το μεταδώσουν στα παιδιά

Αναλυσε Το31 Αυγούστου 2018

Ανάλυσέ Το | Πώς να καλλιεργήσεις νοοτροπία νικητή στο παιδί σου και πώς να γίνει ηγέτης στο σπίτι και στη ζωή του (Μέρος Β)

Παρακάτω σου γράφω συνοπτικά όλα όσα κράτησα και με ενέπνευσαν από το βιβλίο του Robyn Sharma «Η σοφία του γονέα»

Αναλυσε Το19 Αυγούστου 2018

Ανάλυσέ Το | Πώς να καλλιεργήσεις τη νοοτροπία του νικητή στο παιδί σου (Μέρος Α)

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σου αναλύει πώς να ηγηθείς της ζωής σου

Best of network