Γυναίκα : Ψυχολογία14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 2019

6 τρόποι για να απαλλαγείς από το στρες με τον διαλογισμό

Χρειάζονται μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να νιώσεις πιο ήρεμη

Παρόλο που δεν γίνεται να σταματήσεις τις αγχωτικές σκέψεις, μπορείς να μάθεις να τις διαχειρίζεσαι και ένα από τα μυστικά για να το πετύχεις είναι ο διαλογισμός. Ο διαλογισμός μπορεί να σε διδάξει πραγματικά πώς να αναγνωρίσεις τις ανήσυχες σκέψεις, να τις παρατηρήσεις και στη συνέχεια να τις αφήσεις να φύγουν. Το πιο σημαντικό είναι ότι μαθαίνεις να αναγνωρίζεις και να ανταποκρίνεσαι στα συναισθήματά σου αντί να αντιδράς άμεσα σε αυτά.

Εστίασε στην αρχή και το τέλος της αναπνοής σου

Με το χέρι στο στομάχι, εστίασε στην αναπνοή σου καθώς εισπνέεις και εκπνέεις. Μέτρα τις ανάσες – μία στην αρχή, δύο στο τέλος – καθώς προσέχεις την κίνηση του σώματός σου, για να επανέλθεις στο παρόν. Κάντο για 10 δευτερόλεπτα, καθώς η επανάληψη είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Πρόσεξε πώς αισθάνεσαι όταν τα πόδια σου πατούν στο έδαφος

Ή πώς αισθάνονται τα χέρια σου στο πληκτρολόγιο. Ή πώς νιώθει η πλάτη σου στην καρέκλα – οτιδήποτε αιτιολογεί το πού βρίσκεσαι και τι κάνεις εκείνη τη στιγμή. Άφησε τις σκέψεις να πηγαινοέρχονται κανονικά, αλλά μόλις συνειδητοποιήσεις ότι χάνεις μία σκέψη, προσπάθησε να εστιάσεις ξανά.

Κλείσε τα μάτια σου και εστίασε στο μέτωπό σου – στη συνέχεια ξεκίνα να σαρώνεις ολόκληρο το σώμα σου, σταματώντας σε συγκεκριμένα μέρη (όπως τα μάτια, το στόμα, το λαιμό σου κλπ.), προσπαθώντας να λάβεις υπόψη σου κάθε αίσθηση που αισθάνεσαι – καλή ή κακή.

“Σκάναρε” όλο το σώμα σου από την αρχή μέχρι το τέλος

Μην περάσε κρίση ή σταθεροποιήσετε τα συγκεκριμένα συναισθήματα – απλώς σημειώστε το και συνεχίστε. σαρώνοντας ολόκληρο το σώμα σας δύο έως τρεις φορές, δίνοντας προσοχή στο πώς αισθάνεστε πριν και μετά την ολοκλήρωση της σάρωσης. Μην κρίνεις τα συναισθήματα που μπορεί να νιώσεις, απλά συνέχισε να σκανάρεις το σώμα σου, εστιάζοντας σε κάθε σημείο του.

Φαντάσου ένα φωτεινό, θερμό ηλιακό φως που λάμπει πάνω από το κεφάλι σου

Αναγνωρίζεις το αίσθημα όταν κάθεσαι δίπλα σε ένα παράθυρο (ή βρίσκεσαι στην παραλία) και μια ακτίνα ηλιοφάνειας χτυπά το πρόσωπό σου; Φαντάσου αυτό το συναίσθημα την επόμενη φορά που νιώθεις το άγχος να σε καταβάλει – αλλά φαντάσου ότι αυτή η δέσμη φωτός γεμίζει κάθε μέρος του σώματός σου και όχι μόνο το κεφάλι σου.

Άφησε το μυαλό σου να σκεφτεί ό,τι ακριβώς θέλει

Όταν κάθεσαι με τις σκέψεις σου, χωρίς προσδοκίες, αίσθηση σκοπιμότητας ή εστίαση για αρκετά λεπτά – δίνεις στο μυαλό σου τον επιπλέον χώρο που χρειάζεται για να το ξεκουράσεις.

Μίλα στον εαυτό σου όπως θα έκανες με έναν φίλο

Ρώτα τον εαυτό σας: “τι εκτιμάς περισσότερο στη ζωή σου”; Μόλις δώσεις την απάντηση στο μυαλό σου, εστίασε σε αυτή την ευγνωμοσύνη για 30 δευτερόλεπτα. Η διερεύνηση του δεύτερου ατόμου σε χωρίζει από το μυαλό σου και ενθαρρύνει ένα χώρο εκτίμησης, απαλλαγμένο από οποιαδήποτε συντριπτική συναισθήματα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Best of network