Γυναίκα : Ψυχολογία04 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 2019

Πώς να αντιμετωπίσεις τα αρνητικά σχόλια για το σώμα σου

Όταν η εξωτερική σου εμφάνιση βρίσκεται στο στόχαστρο

Πώς να αντιμετωπίσεις τα αρνητικά σχόλια για το σώμα σου

Τρία διαφορετικά περιστατικά, ασύνδετα μεταξύ τους, με έκαναν να σκεφτώ πάλι πόσο έχουν “γράψει” μέσα μας τα πρότυπα της ωραίας εικόνας. Μπορώ να καταλάβω τον λόγο που ο καθένας από εμάς γίνεται χωρίς να του ζητηθεί κριτής της εμφάνισής μας, όμως το ζητούμενο είναι να στηρίξουμε αυτούς που δέχονται την κριτική χωρίς να την έχουν ζητήσει στην τελική.

Διάβασε επίσης: Μήπως κάνεις κι εσύ fat shaming στις φίλες σου;

Καθημερινά πρόσωπα, που απλά κάνουν τη δουλειά τους, έρχονται στη δυσάρεστη θέση να δαγκώσουν τα χείλη και να κατεβάσουν το κεφάλι επειδή κάποιοι – αρχικά – αγενείς τους έκριναν για την εξωτερική τους εμφάνιση. Γυναίκες με κοιλίτσα και ανοιχτή περιφέρεια πρέπει να είναι σώνει και ντε έγκυες, κοπέλες με πιο μεγάλο σωματότυπο πρέπει να το “ράψουν” και άντρες που δεν έχουν το σώμα “μοντέλου” απαγορεύεται να διαφημίζουν ρούχα και να δίνουν ιδέες σε άλλους άντρες που πιθανότατα έχουν τον ίδιο σωματότυπο – πράγμα αρκετά βοηθητικό και ενθαρρυντικό.

Στόχος μου δεν είναι να αναρωτηθώ για ποιο λόγο ενοχλούνται κάποιοι επειδή κάποιοι άλλοι δεν έχουν το ιδανικό BMI και τολμούν να ζήσουν τη ζωή τους χωρίς κόμπλεξ και περιορισμούς, αλλά για το πώς μπορούμε να προστατευθούμε στην καθημερινότητά μας από αυτού του είδους τις συμπεριφορές.

Η άποψη των άλλων δεν πρέπει να είναι η δική μας πραγματικότητα

Μόνο και μόνο επειδή κάποιος έχει μία συγκεκριμένη άποψη για την εμφάνισή σου δεν γίνεται αυτόματα και η αλήθεια. Τα λόγια του δεν έχουν καμία εξουσία να σε βλάψουν αν αποφασίσεις να μην τα πιστέψεις. Ρώτησε τον εαυτό σου αν σε ενδιαφέρει η γνώμη του – αν όχι απλά άφησε το σχόλιο να “πέσει κάτω”.

Μπορεί να ακούγεται δύσκολο, αλλά μερικές φορές ο αρνητισμός κάποιου δεν έχει εσένα ως τελικό αποδέκτη. Αν πρόκειται για ένα αγαπημένο πρόσωπο, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να συζητήσεις το θέμα. Πολλές φορές, οι άνθρωποι αντικατοπτρίζουν στους άλλους τις ανασφάλειες και τις φοβίες τους, οπότε με τη συζήτηση ίσως βοηθήσεις κάποιον να έρθει αντιμέτωπος με τα παραπάνω.

Δυστυχώς, δεν μπορείς να αποφεύγεις μόνιμα τα αρνητικά σχόλια εκτός κι αν επιλέξεις να ζεις σε περιβάλλον απομόνωσης. Γι’ αυτό θα πρέπει να τα αντιμετωπίσεις. Η λύση είναι να μην ασχολείσαι με αυτές τις απόψεις. Αν για παράδειγμα διαβάσεις ένα comment ή μήνυμα στο Instagram σου, δες το απλά ως ένα συνδυασμό λέξεων. Ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα μπορούσαν να σε βλάψουν αυτά τα λόγια είναι αν τους το επιτρέψεις. Χρειάζεται εξάσκηση και αρκετή υπομονή για να μάθεις να αγνοείς τα κακόβουλα σχόλια και να μην τα αφήνεις να σε επηρεάζουν.

Τα αρνητικά σχόλια σε βοηθούν να γίνεις καλύτερη;

Εκτός από συγκεκριμένες περιπτώσεις, δεν πιστεύω ότι αυτός είναι ο κανόνας. Κανένας μας δεν χρειάζεται το αρνητικό σχόλιο ενός ανθρώπου για να αποφασίσει να κάνει δίαιτα. Το όλο θέμα έχει να κάνει με το πώς αισθάνεσαι εσύ: θέλεις να αλλάξεις κάτι πάνω σου; Να γυμναστείς για να αποκτήσεις καλύτερη φυσική κατάσταση ή απλά να εκτονωθείς; Να μειώσεις τη ζάχαρη για να βελτιώσεις την υγεία σου; Σίγουρα δεν χρειάζεσαι ως κίνητρο, κακόβουλες ατάκες, αλλά σωστή ενημέρωση, παρότρυνση από ειδικούς και στήριξη από το κοντινό περιβάλλον.

Αν θέλουμε να συμβάλουμε ώστε να σταματήσει αυτός ο κύκλος της κριτικής πάνω στο σώμα μας, θα πρέπει να γίνουμε κι εμείς πιο ευγενικοί με τους άλλους. Σαν πρώτη αντίδραση όμως, νομίζω ότι η καλύτερη αντιμετώπιση σε αυτές τις αρνητικές κριτικές είναι η θετική μας στάση. Ο καθένας από εμάς οφείλει να αγαπάει τον εαυτό του και να τον προστατεύει, γιατί είναι αποκλειστικά δική μας δουλειά. 

Photos: @candicehuffine , @taralynn

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Best of network