
Αν έχεις ποτέ παραγγείλει σαλάτα σε ένα ραντεβού ενώ στην πραγματικότητα ήθελες μπέργκερ, τότε έχεις ήδη βιώσει το φαινόμενο που οι ειδικοί ονομάζουν performative eating. Σύμφωνα με άρθρο της Dr. Lauren Ball, καθηγήτριας Κοινοτικής Υγείας και Ευεξίας στο Πανεπιστήμιο του Queensland, στο The Conversation, το φαγητό δεν είναι πλέον μόνο τρόπος διατροφής, αλλά εργαλείο κοινωνικής επικοινωνίας και αυτοπαρουσίασης.
Με άλλα λόγια, δεν τρως απλώς για να θρέψεις το σώμα σου, αλλά και για να στείλεις ένα μήνυμα: "Είμαι υγιεινή", "Νοιάζομαι για το περιβάλλον", "Είμαι κομψή", ακόμα και "Ακολουθώ τις τελευταίες τάσεις".
Τι είναι το performative eating;
Το performative eating περιγράφει την κατανάλωση φαγητού με σκοπό την εικόνα ή την κοινωνική εντύπωση και όχι απλώς για απόλαυση ή θρέψη. Όπως εξηγούν οι ειδικοί Emily Burch και Pearl Wong, διαιτολόγοι και ερευνητές στη διατροφή, τα τρόφιμα μπορούν να στέλνουν μηνύματα για:
- Υγεία: σαλάτα ή smoothie για να δείξεις πειθαρχία
- Φύλο: μπριζόλα ή μπύρα για αρρενωπότητα, αποφυγή "γυναικείων" γλυκών
- Ηθικές αξίες: plant-based επιλογές για οικολογική συνείδηση
- Αισθητική: πιάτα ή ροφήματα που "φωτογραφίζονται" όμορφα στο Instagram ή TikTok
Στην εποχή των social media, η παρουσίαση του φαγητού έχει μεγαλύτερη σημασία από ποτέ. Τα βίντεο και οι φωτογραφίες φαγητού επηρεάζουν άμεσα τις διατροφικές σου επιλογές, αφού οι χρήστες συχνά μιμούνται τα πρότυπα που βλέπουν σε influencers ή viral τάσεις.
Social media και η νέα κουλτούρα φαγητού
Ακόμη κι αν δεν το συνειδητοποιείς, η επιρροή είναι παντού. TikTok και Instagram είναι γεμάτα από aesthetic smoothies, viral matcha latte και "what I eat in a day" βίντεο. Η Dr. Ball επισημαίνει ότι τέτοιες τάσεις δεν μας διασκεδάζουν μόνο, αλλά δημιουργούν και ενισχύουν πρότυπα διατροφής.
Διαβάστε περισσότερα στο shape.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr