Follow us

Φράουλες | Τα διατροφικά οφέλη του superfruit του καλοκαιριού

Η βιοπαθολόγος Δρ. Μαρία Ψωμά αναλύει τα πολλαπλά οφέλη της φράουλας

διατροφη
Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Κάθε φορά που το καλοκαίρι πλησιάζει, έχουμε παρατηρήσει τον ενθουσιασμό σου για τα εποχιακά φρούτα και ειδικότερα για τις φράουλες. Οι περισσότερες έρευνες παρουσιάζουν τις φράουλες ως μια από τις καλύτερες αντιοξειδωτικές πηγές τροφίμων.

Τα διατροφικά οφέλη που έχουν οι φράουλες για την υγεία και την ομορφιά

Πλάνο διατροφής ιδανικό για τις διακοπές από τη διατροφολόγο

Έχουν αντιοξειδωτικά

Η φράουλα περιέχει φαινόλες . Η ανθοκυανίνη, μια συγκεκριμένη φαινόλη που βρίσκεται στο εξωτερικό του φρούτου θεωρείται πως έχει ευεργετικά οφέλη για την καταπολέμηση διαφόρων νόσων.

Αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Οι φαινόλες που βρίσκονται στη φράουλα καταπολεμούν επίσης τις φλεγμονές, την ακμή, το διαβήτη, ακόμη και τον καρκίνο. Είναι επίσης μια μεγάλη πηγή μαγγανίου, η οποία επίσης μειώνει τη φλεγμονή στα κύτταρα και διάφορες καρδιαγγειακές παθήσεις.

Αντικαρκινική τροφή

Ο συνδυασμός των αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονώδων ιδιοτήτων που βρίσκονται στις φράουλες, είναι γνωστός και για την άμυνα κατά των καρκινικών κυττάρων. Θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη C και το φυλλικό οξύ, βοηθούν στην καταπολέμηση του καρκίνου.

Εξισορρόπηση σακχάρου

Έχει διαπιστωθεί σε έρευνες ότι η πολυφαινόλη που βρίσκεται στη φράουλα μπορεί επίσης να εξισορροπήσει το σάκχαρο στο αίμα. Μελέτες έχουν δείξει ότι ένα φλιτζάνι, τουλάχιστον 3-4 φορές την εβδομάδα, μπορεί να ρυθμίσει το σάκχαρο στο αίμα. Αυτό είναι πολύ θετικό για όσους πάσχουν από διαβήτη τύπου 2.

Για περισσότερα οφέλη, μπορείς να τις απολαύσεις ωμές (όχι βραστές ή ψητές), και όσο πιο φρέσκες γίνεται. Να θυμάσαι ότι αρχίζουν να χάνουν την αξία των θρεπτικών συστατικών τους καθώς και τη γεύση τους, μετά από δύο ημέρες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ