Follow us

Νηστίσιμα πρωτεϊνικά γεύματα: Οι συνδυασμοί που προτείνει η διατροφολόγος

Νηστίσιμα πρωτεϊνικά γεύματα: Οι συνδυασμοί που προτείνει η διατροφολόγος

Aπό την Βίρνα Σκουλίδη, διαιτολόγο – διατροφολόγο, Facebook: Dietliciousgr, Instagram: dietlicious.gr

Αν νηστεύεις ή είσαι vegetarian ή vegan, ένα από τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται προσοχή ώστε να λαμβάνονται σε επαρκή ποσότητα, χωρίς να δημιουργούνται θρεπτικές ελλείψεις, είναι οι πρωτεϊνες και πιο συγκεκριμένα, τα αμινοξέα, τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών.

Υπάρχουν διάφορα αμινοξέα. Εννιά από αυτά θεωρούνται απαραίτητα για τον οργανισμό. Όλα μεταξύ τους έχουν παρόμοια δομή, αλλά διαφοροποιούνται στις πλευρικές τους αλυσίδες. Όλες οι πρωτεϊνες, ανεξάρτητα από ποιο τρόφιμο προέρχονται, αποτελούνται από αμινοξέα, το μόνο που αλλάζει σε κάθε τρόφιμο είναι ο αριθμός και η σειρά τους.

Οι πρωτεϊνες που προέρχονται από ζωικά τρόφιμα περιέχουν όλα τα απραίτητα αμινοξέα, και έτσι ονομάζονται πλήρεις πρωτεϊνες.

Όταν λοιπόν ακολουθείς μία διατροφή χωρίς ζωικής προελεύσης τρόφιμα λόγω νηστείας ή λόγω ιδεολογίας, θα πρέπει να εντάξεις σε αυτή, τις συμπληρωματικές πρωτεϊνες. Τα δημητριακά με τα όσπρια φτιάχνουν συμπληρωματικές πρωτεϊνες, γιατί συνδυάζοντας τα λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, επίσης συνθέτουν με τα όσπρια συμπληρωματικές πρωτεϊνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ