Follow us

Τι ώρα χάνεις βάρος; Aν μετράει το πότε τρως κάτι, να η ιδανική μέρα σου (και μάλλον μετράει)

Τι ώρα χάνεις βάρος; Aν μετράει το πότε τρως κάτι, να η ιδανική μέρα σου (και μάλλον μετράει)
Από την Δήμητρα Γλυνού, Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, www.facebook.com/dimglynutritionist

Ένας από τους παράγοντες που μελετάται τα τελευταία χρόνια για τη διαχείριση της όρεξης και την ενεργοποίηση του μεταβολισμού είναι το εσωτερικό master ρολόι του σώματός μας, που αφορά 20.000 κύτταρα του εγκεφάλου και ρυθμίζει τα πάντα, από τον ύπνο και την κατανάλωση τροφής μέχρι τη χώνεψη.

Τώρα, η μελέτη στρέφεται στο να ερευνήσει πόσο στενά συνδεδεμένο είναι με την υγεία, τις ασθένειες και το βάρος. Τα έως τώρα στοιχεία δείχνουν πως έχει επιρροή στα κιλά, όμως το πρόβλημα είναι πόσο εύκολα αποσυντονίζεται.

Τι ώρα χάνεις βάρος; Μια ιδανική μέρα:

6-8 π.μ. Καλημέρα!

Η κατανάλωση του πρωινού σου γεύματος θα πρέπει να είναι σχεδόν μία ώρα αφού ξυπνήσεις, καθώς έχει αποδειχθεί πως τα άτομα τα οποία καταναλώνουν το πρώτο τους γεύμα μόλις ξυπνήσουν έχουν περισσότερη εναπόθεση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς. Αυτό συμβαίνει καθώς, όταν ξυπνάς, απελευθερώνεται μια ορμόνη, η κορτιζόλη, η οποία αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και, τρώγοντας το πρωινό σου αμέσως μόλις ξυπνήσεις, μπορεί να διπλασιάσει τις τιμές αυτής της ορμόνης.

7-9 π.μ. Ώρα για πρωινό

Από τα σημαντικότερα γεύματα σε μια ισορροπημένη διατροφή και απαραίτητο για να ενεργοποιήσεις το μεταβολισμό. Το μόνο που έχεις να κάνεις στο πρώτο γεύμα είναι να συνδυάσεις καλές πηγές πρωτεΐνης και υδατάνθρακα. Επίσης, μια μικρή ποσότητα κάποιου καλού λίπους εξασφαλίζει αργή και σταθερή απελευθέρωση ενέργειας. Καλές επιλογές: βρόμη με γιαούρτι ή γάλα, φιστικοβούτυρο ή τοστ με αβοκάντο.

10 π.μ. Διάλειμμα για καφέ

Η καφεΐνη είναι ένα θρεπτικό συστατικό που, εκτός από τον καφέ, βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες και σε άλλα ροφήματα, όπως το τσάι. Σε έρευνες έχουν επισημανθεί οι ευεργετικές ιδιότητες της καφεΐνης στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου αλλά και στην αύξηση του μεταβολισμού. Καταναλώνοντας μέτριες ποσότητες καφεΐνης, μπορείς να λάβεις αυτά τα οφέλη. Προσοχή πρέπει να δίνεις στην κατανάλωση ζάχαρης και γλυκαντικών, καθώς μπορεί να πέσεις στην παγίδα και να καταναλώσεις μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, αλλά και να επιβαρύνεις τον οργανισμό σου με διάφορα γλυκαντικά τα οποία δεν έχουν θρεπτικά οφέλη.

12-2 μ.μ. Μην καθυστερείς το μεσημεριανό

Οι μελέτες αναφέρουν πως όσο πιο νωρίς είναι η κατανάλωση του κυρίως γεύματος τόσο μεγαλύτερη είναι η απώλεια βάρους. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Προσπάθησε να προγραμματίσεις το χρόνο σου ώστε να καταναλώσεις το γεύμα σου γύρω στις 12 μ.μ. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, μπορείς αυτή την ώρα να φας κάποιο σνακ χαμηλών θερμίδων, όπως τα σνακ πλούσια σε πρωτεΐνη (π.χ. γιαούρτι χαμηλών λιπαρών ενισχυμένο με πρωτεΐνη, ρόφημα κεφίρ, ξηροί καρποί κ.λπ.).