12 συμβουλές για τις εξετάσεις: Οι καλύτερες τροφές, οι τεχνικές και οι συμβουλές επιτυχίας

Η διαιτολόγος, ο ψυχολόγος και ο καθηγητής δίνουν τις καλύτερες συμβουλές για ενέργεια και πνευματική διαύγεια στις Πανελλήνιες. Τι να φας το πρωί; Με ποια θέματα ξεκινάς;

Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου

Η διαιτολόγος, ο ψυχολόγος και ο καθηγητής δίνουν τις καλύτερες συμβουλές! Τι να φας το πρωί; Με ποια θέματα ξεκινάς;

Με αφορμή τις Πανελλήνιες εξετάσεις που ξεκινούν στις 6 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ και 7 Ιουνίου για τα ΓΕΛ, ζητήσαμε από τους ειδικούς να μας δώσουν τις καλύτερες συμβουλές πριν και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.

Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Μαργαρίτα Οκτωράτου, ο ψυχολόγος Πάτροκλος Παπαδάκης και ο Φυσικός και συγγραφέας Ευθύμιος Παναγιωτόπουλος μας δίνουν 12 μυστικά που θα σε βοηθήσουν τώρα!

Kαι καλή επιτυχία!

Φάε πρωινό: «Ακόμα και αν συνήθως δεν τρως το πρωί ή όταν έχεις άγχος, μην πας στις εξετάσεις με άδειο στομάχι γιατί , πολύ απλά, ο εγκέφαλός σου χρειάζεται ενέργεια για να δουλέψει αποτελεσματικά», εξηγεί η διατροφολόγος Μαργαρίτα Οκτωράτου.

Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες και σύνθετους υδατάνθρακες είναι ιδανικά για πνευματική εγρήγορση! Ημιάπαχο γάλα με δημητριακά, γιαούρτι με φρούτα και ξηρούς καρπούς, ή τοστ με αβγό και φρέσκο χυμό, είναι ιδανικές επιλογές για το πρωινό, λέει η ειδικός.

Οι εξετάσεις κρατούν μέρες και πρέπει να φροντίσεις για τη σωματική και νοητική σου εγρήγορση για κάθε μία. Τα τακτικά γεύματα και σνακ εφοδιάζουν το μυαλό και το σώμα σου με ενέργεια και σε προφυλάσσουν από νοητική και σωματική κόπωση, τονίζει η ίδια.

Το να φας τόνους από μαύρη σοκολάτα ή μπανάνες, επειδή έχεις ακούσει ότι βοηθούν, δε θα αυξήσει ξαφνικά τη πνευματική σου διαύγεια! Απόφυγε τις υπερβολές σε οποιοδήποτε τρόφιμο απασχολήσει το γαστρεντερικό σου χωρίς ουσιαστικό λόγο, εξηγεί η διαιτολόγος.

Ενυδατώσου! Η αφυδάτωση μπορεί να μειώσει τη συγκέντρωση ή τη μνήμη και να προκαλέσει κόπωση! Πίνε υγρά πριν & κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Το τσάι, τα καφεϊνούχα ροφήματα, το γάλα, τα φρούτα και λαχανικά, είναι όλα πηγές νερού αλλά προτίμησε το νερό.

Το να κοιμηθείς αργά το βράδυ πριν τις εξετάσεις για να διαβάσεις ό,τι προλάβεις μπορεί να είναι μεγάλη παγίδα! Από το απόγευμα χαλάρωσε και οργάνωσε τι θα χρειαστείς μαζί σου την επόμενη μέρα. Κοιμήσου νωρίς ώστε να αποκτήσεις επιπλέον ενέργεια.

«Το πρωί των εξετάσεων ειδικά, απόφυγε ακόμα τις επαναλήψεις της τελευταίας στιγμής γιατί θα σου προκαλέσουν περισσότερο άγχος», σημειώνει ο ειδικός.

«Μην προσπαθείς να μάθεις κάτι καινούριο το βράδυ πριν τις εξετάσεις. Μία επανάληψη - ξεφύλλισμα είναι αυτό που θα σε βοηθήσει την επόμενη μέρα και δεν θα σου προσθέσει επιπλέον άγχος», εξηγεί ο καθηγητής Φυσικής και συγγραφέας, Ευθύμιος Παναγιωτόπουλος.

Μείωσε το άγχος. «Οι αρνητικές σκέψεις για τις εξετάσεις μπορεί να προκαλέσουν stress & να σε μποϋκοτάρουν». Οι εξετάσεις είναι άλλη μια ευκαιρία από τις πολλές που θα έχεις, δεν είναι το τέλος. Είναι η αρχή», τονίζει ο ψυχολόγος Πάτροκλος Παπαδάκης.

«Διάβασε προσεκτικά τα θέματα και αν έχεις απορίες ζήτησε διευκρινήσεις στην αρχή της εξέτασης. Οργάνωσε το χρόνο σου και χρησιμοποίησε πρόχειρο για να οργανώσεις και τις σκέψεις σου», εξηγεί ο Πάτροκλος Παπαδάκης.

«Στη διάρκεια της εξέτασης, φρόντισε να ξεκινήσεις με τα “εύκολα” θέματα και να συνεχίσεις με τα “δύσκολα”. Έτσι θα κερδίσεις χρόνο και σιγουριά. Αν κολλήσεις κάπου, προχώρα στο επόμενο θέμα. Είναι πιθανό αργότερα να δεις το θέμα από άλλη οπτική γωνία»

«Αν αγχωθείς και πάθεις black out κάνε ένα διάλειμμα και συγκεντρώσου σε μια θετική σκέψη. Ένα μικρό time out θα σου στερήσει λίγα λεπτά από τον χρόνο σου αλλά θα σε βοηθήσει να αποδώσεις καλύτερα»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΥΓΕΙΑ