Υγεία : Διατροφή25 ΜΑΡΤΙΟΥ, 2019

Οι 10 καλύτερες τροφές για αποτοξίνωση την άνοιξη

Αποτοξινώσου αποτελεσματικά με δέκα ανοιξιάτικες τροφές γεμάτες θρεπτικές ουσίες

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Συνήθως το χειμώνα λόγο της χαμηλής θερμοκρασίας δεν έχουμε πολλές αντοχές και είναι πιο δύσκολο να ακολουθήσουμε μια υγιεινή διατροφή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να οδηγούμαστε στην υπερκατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε κορεσμένα λιπαρά. Τώρα που ήρθε η άνοιξη είναι ευκαιρία να επανέλθεις και να χρησιμοποιήσεις τροφές, οι οποίες αποτοξινώνουν τον οργανισμό, στοχεύοντας στα βασικότερα όργανα, τους νεφρούς και το συκώτι.

Οι καλύτερες τροφές για αποτοξίνωση την άνοιξη

Μήλα 

Η πηκτίνη που βρίσκεται στην φλούδα, είναι μια υδατοδιαλυτή φυτική ίνα, που βοηθά στην δυσκοιλιότητα. Επίσης, συνδέεται με τα βαρέα μέταλλα και βοηθά στην αποβολή τους.

Φύκια

Όσο παράξενο και αν σου ακούγεται, είναι πλούσια σε μέταλλα και αλατοποιούν το σώμα, επίσης δεσμεύουν τα βαρέα μέταλλα και βοηθούν το συκώτι να αποτοξινωθεί. Πρόσθεσε μια κουταλιά του γλυκού σπιρουλίνα το πρωί στο γιαούρτι με δημητριακά ή φύκια στη σαλάτα σου.

Μπρόκολο

Όπως το κουνουπίδι και το λάχανο, έτσι και το μπρόκολο ενισχύουν τα αποτοξινωτικά ένζυμα του συκωτιού. Επίσης, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και διεγείρουν το έντερο. Το πιο σημαντικό είναι η αντικαρκινική τους ιδιότητα.

Κάρδαμο

Πρόσθεσέ το στις σαλάτες ή στα smoothies σου καθώς είναι και αντικαρκινικό.

Φύτρα από Άλφα- Άλφα ή ηλιόσπορους

Προστατεύουν από παθογόνα βακτήρια, όπως salmonella και helicobacter coli. Επίσης, λειτουργούν και ως αντιοξειδωτικά λόγω των φαινολών.

Εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ)

Πλούσια σε βιταμίνη C και άλλα αντιοξειδωτικά, όπως διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, βοηθούν το έντερο και προστατεύουν από τον καρκίνο. Στύψε μισό λεμόνι σε χλιαρό νερό το πρωί, που διεγείρει το συκώτι ή φάε πορτοκάλι ως ενδιάμεσο σνακ.

Σπόροι τσία (chia seeds)

Πλούσιοι σε Ω3 λιπαρά και αντιοξειδωτικά προστατεύουν την κυτταρική λειτουργία. Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση, μειώνουν την χοληστερίνη και ενισχύουν την πνευματική λειτουργία. Πλούσιοι σε ασβέστιο, μαγνήσιο μαγγάνιο και υδατοδιαλυτές φυτικές ίνες, που απορροφούν εννέα φορές τον όγκο τους σε νερό.

Συνταγή: Βάλε ½ φλ. chia, 2 φλιτζάνια γάλα αμυγδάλου 1/4 φλ. σταφίδες 3 φλ. φράουλες 3 κουταλιές της σούπας μέλι ή σιρόπι αγάβης και 1 κουταλιά του γλυκού βανίλια. Άφησέ τα να μουλιάσουν για μια ώρα ή όλο το βράδυ στο ψυγείο. Λιώσε τις φράουλες με το γλυκαντικό και τη βανίλια και ανακατέψτε με τα chia.

Σέλερι

Πλούσιο σε ηλεκτρολύτες, κάλιο μαγνήσιο, νάτριο και σίδηρο ενυδατώνει τα κύτταρα. Επίσης, είναι αλκαλική τροφή και εξουδετερώνει το όξινο των γαλακτοκομικών του κρέατος και των επεξεργασμένων τροφίμων.

Παντζάρια

Περιέχουν βιταμίνες και πολυφαινόλες, καθώς ενισχύουν την αποτοξίνωση του συκωτιού. Βάλτα σε χυμούς ή σε σαλάτες χωρίς να τα μαγειρεύεις.

Κόλιανδρο

Δεσμεύει τα βαρέα μέταλλα, όπως υδράργυρο, κάδμιο, μόλυβδο, ουράνιο και αλουμίνιο, τα όποια εισβάλουν στον ανθρώπινο οργανισμό μέσω του αέρα, του νερού ή της επιδερμίδας, δημιουργώντας σοβαρές ασθένειες.

Δες ακόμα: Πώς θα κάνεις πραγματική αποτοξίνωση για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός | Τα βήματα και τι να γνωρίζεις

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ