Υγεία : Διατροφή07 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, 2019

Πότε είναι μια σαλάτα υγιεινή; Ποιες είναι οι «κακές» και οι «καλές» σαλάτες;

Tι συνδυασμούς τροφίμων μπορείς να κάνεις για να φτιάξεις μια υγιεινή σαλάτα τελικά;

Πότε είναι μια σαλάτα υγιεινή; Ποιες είναι οι «κακές» και οι «καλές» σαλάτες;

Από τη Δήμητρα Γλυνού, κλινικό διαιτολόγο – διατροφολόγο (@glinoudimitra)

Πολύ συχνά νομίζεις πως τρώγοντας μια σαλάτα δεν καταναλώνεις πολλές θερμίδες και το γεύμα σου είναι υγιεινό. Μύθος η αλήθεια;  Μάλλον η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Αναλύοντας καλύτερα το γεύμα που θα καταναλώσει έστω και αν αυτό είναι μια σαλάτα μπορεί να βρεις θερμίδες που δεν είχες καν σκεφτεί.

Ποιες όμως είναι οι «κακές» σαλάτες;

Σαλάτες με αλλαντικά:
Υπάρχουν στο εμπόριο πολλές επιλογές από σαλάτες οι οποίες περιέχουν μπέικον ή προσούτο, ακόμα και κάποιο ντόπιο προϊόν όπως είναι το απάκι. Αυτά τα τρόφιμα μπορούν να αυξήσουν το θερμιδικό περιεχόμενο της σαλάτας και να την καταστήσουν ένα πιο ανθυγιεινό γεύμα καθώς περιέχουν αρκετό αλάτι, επίσης είναι καλές πηγές τρανς και κορεσμένων λιπαρών οξέων.

Σαλάτες με τυρί:
Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να φερθείς έξυπνα! Οι περισσότεροι κατάλογοι εστιατορίων περιέχουν μια ποικιλία από σαλάτες που συνήθως συμπεριλαμβάνουν τυρί. Το ίδιο συμβαίνει και στην σαλάτα που φτιάχνεις εσύ. Σημαντικό είναι να δώσεις προσοχή στο τυρί που θα καταναλώσεις και όχι αποφύγεις την κατανάλωση του. Οι καλύτερες επιλογές τυριού για σαλάτες είναι το ανθότυρο, κατίκι Δομοκού, γαλοτύρι, cottage cheese.

Σαλάτες με ξηρούς καρπούς ή/και αβοκάντο:
Πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στην ευεργετική δράση των ξηρών καρπών και του αβοκάντο. Και είναι αλήθεια πως τα τρόφιμα αυτά περιέχουν πλήθος θρεπτικών συστατικών και είναι πλούσιες πηγές καλών λιπαρών οξέων που χρειάζεται ο οργανισμός. Παρ΄όλα αυτά τα τρόφιμα αυτά μπορούν να εκτοξεύσουν στα ύψη το θερμιδικό περιεχόμενο της σαλάτας που θα επιλέξεις αν ξεπεράσουν την μέτρια κατανάλωση που πρέπει να έχουν.

Σαλάτες με σος:
Είναι αλήθεια πως όλες οι σαλάτες που θα βρεις στα εστιατόρια συνοδεύονται από κάποια σος. Τις περισσότερες φορές μπορεί να περιέχουν μαγιονέζα και αρκετό λάδι. Το ελαιόλαδο είναι επίσης ένα προϊόν που περιέχει σημαντικά θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό, όμως η υψηλή κατανάλωση του οδηγεί σε σημαντική αύξηση των θερμίδων που θα λάβεις.

Πότε είναι μια σαλάτα υγιεινή; Ποιες  είναι οι «καλές» σαλάτες και τι συνδυασμούς τροφίμων μπορείς να κάνεις για να φτιάξεις μια υγιεινή σαλάτα τελικά;

Φτιάξε μια σωστή βάση:
Επέλεξε φρέσκα λαχανικά, δώσε βάση στις πράσινες σαλάτες όπως μαρούλι, λάχανο σπανάκι, ρόκα. Μπορείς να προσθέσεις αγγούρι και ντομάτα (προσοχή στα τοματίνια, καθώς περιέχουν περισσότερη ζάχαρη).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Best of network