Advertisement

Follow us

Πέντε διατροφικές συμβουλές για μείωση της χοληστερίνης

χοληστερινη

Στις μέρες μας, οι καρδιαγγειακές παθήσεις αποτελούν τη συχνότερη αιτία θανάτων παγκοσμίως. Η υψηλή χοληστερίνη αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισής τους. Και ενώ έχουμε συνδέσει τα συγκεκριμένα προβλήματα υγείας με τις μεγαλύτερες ηλικίες, οι έρευνες αποδεικνύουν πως αυτό δεν ισχύει. Ακόμα και νεότερα άτομα ηλικίας 19-39 ετών μπορούν να εμφανίσουν υψηλότερα επίπεδα χοληστερίνης, πράγμα που μάλιστα πολλές φορές δε γνωρίζουν, με αποτέλεσμα να μην κάνουν κάτι για να τη μειώσουν (*Πηγή: Hellenic National Nutrition and Health Survey, 2019). Μερικές αλλαγές στο lifestyle θα ρίξουν τα επίπεδα χοληστερίνης στον οργανισμό ή θα βοηθήσουν στην πρόληψη, αν υπάρχει κληρονομική τάση. Η μείωση του στρες και η άσκηση παίζουν ρόλο, όπως και οι αλλαγές προς έναν ισορροπημένο τρόπο διατροφής, με τον οποίο θα ασχοληθούμε σε αυτό εδώ το άρθρο.

1. Μείωσε τα "κακά" λιπαρά

Τα κορεσμένα λίπη και τα τρανς λιπαρά είναι τα δύο είδη λιπαρών που δε θα πρέπει να υπάρχουν στη διατροφή σου, εκτός από εξαιρετικές περιστάσεις. Συγκεκριμένα, τα πρώτα καλό θα είναι να τα μειώσεις αισθητά, ενώ τα δεύτερα (και ακόμα πιο καταστροφικά για την υγεία) σχεδόν να εξαλείψεις:

Μείωσε τα κορεσμένα λίπη. Τα κορεσμένα λιπαρά, που βρίσκονται κυρίως στο κόκκινο κρέας και τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, αυξάνουν τα επίπεδα της "κακής" LDL-χοληστερίνης. Η μείωση της κατανάλωσής τους, αλλά και η υιοθέτηση μίας κατά βάση χορτοφαγικής διατροφής, και η αντικατάστασή τους από "καλά" ακόρεστα λιπαρά μπορεί να συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων της "κακής" LDL-χοληστερίνης.

Εξάλειψε τα τρανς λιπαρά. Τα trans λιπαρά είναι πιο επιβαρυντικά από τα κορεσμένα διότι εκτός από το ότι αυξάνουν τα επίπεδα της "κακής" LDL-χοληστερίνης στο αίμα, παράλληλα μειώνουν τα επίπεδα της "καλής" HDL-χοληστερίνης. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) περίπου το 16% του πληθυσμού υπερβαίνει το ανώτατο όριο του 1% που συστήνει ο ΠΟΥ. Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή η κύρια πηγή πρόσληψης τρανς λιπαρών στην Ελλάδα είναι τα τυριά, τα επεξεργασμένα δημητριακά και τα τηγανητά ψάρια.

Δείτε περισσότερα στο shape.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ