Follow us

Γιατί νιώθω συνέχεια κουρασμένη; Να και ο τρόπος να το αποτρέψεις

Τρία βήματα για να σταματήσεις να νιώθεις μονίμως κουρασμένη και άρρωστη!

Screenshot_3

Γιατί νιώθω συνέχεια κουρασμένη; Αν δεν μπορείς να ξυπνήσεις εύκολα το πρωί, αν γεμίζεις τον οργανισμό σου με διεγερτικές ουσίες (βλ. καφές, σοκολάτα κτλ), αν φτάνει το βράδυ και δεν μπορείς να σταθείς από την κούραση, τότε μάλλον είσαι και εσύ ένα από τα πολλά "θύματα" της σύγχρονης καθιστικής πλην απόλυτα κουραστικής ζωής.

Αυτό που συμβαίνει σε αυτή την περίπτωση είναι πως το στρες της σύγχρονης ζωής θέτει τον εγκέφαλο και το σώμα σε κατάσταση πανικού, "πάλης ή φυγής" που διαταράσσει τη λειτουργία του θυρεοειδή αδένα. Ο οποίος, προσπαθώντας να αποταμιεύσει ενέργεια προκειμένου να ανταπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες του οργανισμού σου, μπορεί να αποσταθεροποιήσει την υγεία σου. Το αποτέλεσμα; Αυτό που ονομάζουμε "χρόνιο στρες" λόγω της αδενικής εξάντλησης.

Γιατί νιώθω συνέχεια κουρασμένη;

Τα συμπτώματα

Τα συμπτώματα της αδενικής εξάντλησης παρουσιάζονται πολύ συχνά, ακόμα και με μια απλή κούραση ή λίγο στρες. Αν ωστόσο έχουν μεγάλη ενέργεια και συνυπάρχουν σχεδόν μόνιμα, αξίζει να εξετάσεις την πιθανότητα αδενικής εξάντλησης.

Μερικά από αυτά είναι: συνεχής κόπωση, άγχος, κατάθλιψη, ευερεθιστότητα, δυσκολία στην συγκέντρωση, αδύναμη μνήμη, εξάρτηση από διεγερτικές ουσίες όπως η καφεΐνη, προβλήματα πέψης, αϋπνία ή δυσκολία ύπνου, έλλειψη λιμπίντο.

Η αιτία

Το χρόνιο στρες βρίσκεται πίσω από όλα αυτά τα συμπτώματα. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων στις χώρες του Πρώτου Κόσμου πάσχουν από μέτρια έως υψηλά επίπεδα στρες και οι μισοί περίπου βιώνουν παράπλευρες οργανικές βλάβες λόγω αυτού. Οι γυναίκες, δε, είναι στην ομάδα υψηλού κινδύνου για όλα αυτά.

Η "σωτηρία"

  • Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ρυθμίσεις είναι το πρόγραμμα ύπνου σου. Χρειάζεσαι 7 ώρες ποιοτικού ύπνου κάθε βράδυ προκειμένου να είσαι επαρκώς ξεκούραστη. Αν δυσκολεύεσαι δοκίμασε να γράψεις όλες σου τις ανησυχίες και τις σκέψεις σε ένα χαρτί. Θα κοιμηθείς με πολύ πιο καθαρό μυαλό.
  • Δεύτερο σημείο προσοχής είναι η διατροφή σου. Βγάλε από τη διατροφή σου το περισσότερο λευκό αλεύρι, τα αναψυκτικά και τα υδρογωνομένα λίπη. Αντίθετα, κατανάλωσε τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη D και μαγνήσιο που βοηθούν τη σωστή λειτουργία του θυρεοειδή.

  • Τέλος, θα πρέπει να μάθεις να λες... όχι. Σταμάτα να επιδιώκεις να είσαι το "Καλό Κορίτσι" για όλους και επικεντρώσου στις δικές σου ανάγκες. Σε αυτό μπορεί να βοηθήσει ο διαλογισμός αλλά και η γιόγκα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ