Follow us

Πώς να δείχνω νεότερη | Η σωστή διατροφή

Η βιοπαθολόγος Μαρία Ψωμά αποκαλύπτει τη σωστή διατροφή για αντιγήρανση και ευεξία

Μάθε τα πάντα για τη σωστή διατροφή για αντιγήρανση και ευεξία

Beautiful sexy girl at home
Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Δεν χρειάζεται να ξοδεύεις μια περιουσία σε αντιγηραντικές κρέμες για να δείχνεις νεότερη. Σίγουρα και αυτό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, αλλά το μυστικό είναι να καταναλώνεις τα σωστά είδη τροφίμων.

Οι περισσότερες γυναίκες στρέφονται προς την αισθητική χειρουργική, για να αναστρέψουν το αποτέλεσμα του χρόνου. Ωστόσο, αυτό είναι μια εξωτερική παρέμβαση, η ριζική αλλαγή συνδέεται με την τροφή που μπαίνει στο σώμα σου. Η λύση ρέπει να είναι σωστή και ισορροπημένη διατροφή.

Το σώμα έχει την πλήρη ολοκλήρωση περίπου στην ηλικία των 25. Μετά από αυτή την ηλικία, το σώμα αρχίζει τη διαδικασία της γήρανσης και το ποσοστό ανανέωσης των κυττάρων επιβραδύνεται. Αυτό δεν σημαίνει ότι αν είσαι πάνω από 25, είναι αργά για να κάνεις κάποια αλλαγή. Δεν είναι ποτέ πολύ αργά για να μπεις στην διαδικασία της αντιγήρανσης . Εφ 'όσον ακολουθείς μια υγιεινή διατροφή, μπορείς να φαίνεσαι ακόμα νεότερη.

Πώς να δείχνω νεότερη | Η σωστή διατροφή

1. Μαύρη σοκολάτα

Η σοκολάτα περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείς να καταναλώσεις οποιοδήποτε είδος σοκολάτας. Η σοκολάτα γάλακτος δεν έχει καμία θρεπτική αξία, η μαύρη σοκολάτα με 70% κακάο είναι αυτή που είναι γεμάτη αντιοξειδωτικά. Επίσης, η μαύρη σοκολάτα έχει χαμηλότερα κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη, έτσι είναι μια πολύ υγιεινή επιλογή. Υπάρχουν πια στο εμπόριο σοκολάτες μαύρες με stevia, οι οποίες είναι ιδανική επιλογή.

2. Κόκκινο κρασί

Το κόκκινο κρασί είναι επίσης πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, αλλά θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο. Περιέχει αντιοξειδωτικά (ρεσβερατρόλη) που μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, ενώ συντελούν και στην καταπολέμηση ορισμένων μορφών καρκίνου. Αν προτιμάς το λευκό κρασί, έχει επίσης αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες.

3. Καρύδια Βραζιλίας

Τα καρύδια Βραζιλίας είναι ένα τρόφιμο που η κατανάλωσή του σε κάνει να δείχνεις νεότερη. Είναι πλούσια σε σελήνιο, το οποίο ενισχύει την ελαστικότητα του δέρματος. Το σελήνιο κρατά, επίσης, τα μαλλιά και τα νύχια σου υγιή. Αν υποφέρεις από ακμή, μπορεί να βελτιώσει την κατάσταση του δέρματός σου και να σε βοηθήσει στη θεραπεία την οποία ακολουθείς. Τα καρύδια Βραζιλίας περιέχουν επίσης μεγάλες ποσότητες ψευδαργύρου, το οποίο καταπολεμά τη φλεγμονή του δέρματος και βοηθά στην αντιμετώπιση του εκζέματος και της ψωρίασης. Το ξηρό δέρμα ενισχύει την πρόωρη γήρανση από ένα δέρμα πιο λιπαρό.

4. Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια αποτελούν πηγή Ω3 απαραίτητων λιπαρών οξέων. Το σώμα δεν μπορεί να παράγει Ω3 από μόνο του , γι 'αυτό τα προσλαμβάνει μέσω της διατροφής. Τα Ω3 ενισχύουν την ελαστικότητα του δέρματος, με αυτό τον τρόπο διατηρείται το δέρμα απαλό και εύπλαστο και αποτρέπεται η ξηρότητα. Τα Ω3 τα βρίσκεις στο σολομό, στο τόνο, στον ξιφία, στη ρέγκα, στο σκουμπρί και στις σαρδέλες. Ο σολομός επίσης βοηθά στην απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων του δέρματος με αποτέλεσμα το δέρμα να δείχνει πιο λαμπερό.

5. Goji berries

Κατανάλωσε τα και δείξε νεότερη. Τα goji berries αποτελούν τη νέα σούπερ τροφή. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και απαραίτητα για τον οργανισμό λιπαρά οξέα. Περιέχουν δέκα φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά, επομένως είναι ιδανικά στην καταπολέμηση της πρόωρης γήρανσης. Επίσης, ένα σημαντικό όφελος των goji berries είναι πως ενθαρρύνει τους υποδοχείς της ινσουλίνης του δέρματος για να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά. Αυτό είναι σημαντικό, διότι όταν τα επίπεδα της ινσουλίνης σου είναι πολύ υψηλά, μπορεί να προκληθεί φλεγμονή, η οποία επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης.

6. Αντικατέστησε τα δημητριακά του πρωινού με βρώμη

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ξεκινάς τη μέρα σου με ένα θρεπτικό μπολ με βρώμη. Η βρώμη περιέχει βιταμίνη Ε, η οποία έχει αντιγηραντικές ιδιότητες και Β γλυκάνη, η οποία μειώνει την χοληστερόλη στο αίμα.

7. Άφθονο νερό και πράσινο τσάι

Η συνιστώμενη δοσολογία για κατανάλωση νερού είναι οκτώ ποτήρια κάθε μέρα. Αυτός είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διατηρήσεις το δέρμα σου ενυδατωμένο πλήρως. Το πόσιμο νερό εξασφαλίζει όλα τα κύτταρα στο σώμα σου να παραμένουν ενυδατωμένα. Ξεκίνησε με ένα ποτήρι χλιαρό νερό με μισό λεμόνι το πρωί, το οποίο θα αποτοξινώσει το συκώτι σου. Πιες 2-3 φλυτζάνια πράσινο τσάι· πλούσιο σε επιγαλλοκατεχίνες, αυξάνει το μεταβολισμό και λειτουργεί αντιοξειδωτικά.

το σημαντικότερο κεφάλαιο σε αυτή την προσπάθεια είναι τα λαχανικά.

8 Κατανάλωσε σκούρα φρούτα και λαχανικά

Η αρχή της αντιγήρανσης βρίσκεται στα αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά περιλαμβάνουν βιταμίνες, όπως βιταμίνη C, καθώς και βιοφλαβονοειδή, τα οποία καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες επιδρούν στο DNA και επηρεάζουν τα περισσότερα από τα κύτταρα στο σώμα, αλλοιώνοντάς τα. Ζωτικής σημασίας λοιπόν, είναι η καθημερινή κατανάλωσή τους.

Τα φρούτα και τα λαχανικά που έχουν σκούρο χρώμα συνήθως περιέχουν περισσότερα φλαβονοειδή. Σε γενικές γραμμές, όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα, τόσο μεγαλύτερη η περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή. Καλές πηγές φλαβονοειδών περιλαμβάνουν:

  • τα βατόμουρα
  • τα μαύρα σταφύλια
  • οι κόκκινες πιπεριές

Ενσωματώνοντας φρούτα και λαχανικά σε όλο το φάσμα χρωμάτων εξασφαλίζεις την αφθονία των αντιοξειδωτικών στη διατροφή σου.

Τα μούρα όλων των ειδών (μύρτιλα, goji berries, cranberries), τα φραγκοστάφυλα και τα σμέουρα βοηθούν το σώμα ενισχύοντας την παραγωγή κολλαγόνου. Το κολλαγόνο είναι σημαντικό για τη διατήρηση απαλού και λείου δέρματος. Επιπλέον, τα φραγκοστάφυλα παρέχουν προστασία ενάντια στις ακτίνες UV και καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες. Αυτό βοηθά στην καταπολέμηση των σημαδιών που προκαλούνται από την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία.

Το μαύρο και το κόκκινο σταφύλι ενισχύουν τα τριχοειδή αγγεία στο δέρμα, τα οποία προστατεύουν τις φλέβες. Επίσης, βοηθούν ενάντια στην χαλάρωση του δέρματος και το βοηθούν να παραμείνει σφριγηλό.

9 Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι μια άλλη καλή επιλογή για να διατηρήσεις νεανική την επιδερμίδα σου. Περιέχει πολλά φυσικά, μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία είναι απαραίτητα για να διατηρήσεις ένα νεανικό δέρμα. Αυξάνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη, διατηρώντας το σάκχαρο του αίματος σταθερό, με αποτέλεσμα να μην πεινάς. Έτσι μπορείς να χάσεις βάρος ευκολότερα, ενώ λόγω του καλίου που περιέχει, ξεπρήζεσαι και μειώνεται η κυτταρίτιδα. Επίσης, μειώνει το ποσό της «κακής» χοληστερόλης.

10 Τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το μπρόκολο και το σπανάκι αποτελούν μια πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών

Το σπανάκι περιέχει φυλλικό οξύ, το οποίο βοηθάει στον αναδιπλασιασμό του DNA και της βιταμίνη Ε. Άλλα πράσινα λαχανικά, όπως το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών περιέχουν επίσης αντιοξειδωτικά και αντικαρκινικές ινδόλες.

Καταναλώνοντας τρόφιμα τα οποία σε βοηθούν στην αντιγήρανση και ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή, βελτιώνεται η γενική υγεία του οργανισμού σου και η ποιότητα του δέρματός σου.

Για να φανούν ωστόσο τα οφέλη χρειάζεται χρόνος. Ακολουθώντας μια σωστή διατροφή θα δεις τα οφέλη αυτά σε δύο μήνες περίπου.