Ομορφιά13 ΜΑΡΤΙΟΥ, 2019

Οι 15 τροφές που χρειάζονται οι γυναίκες για λαμπερό δέρμα γεμάτο υγεία

Η ειδικός της αντιγήρανσης, δρ Μαρία Ψωμά, μας δίνει τις βασικές οδηγίες διατροφής για λαμπερό υγιές δέρμα

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Γνωρίζεις ότι η λάθος διατροφή θα οδηγήσει σε θαμπό ταλαιπωρημένο δέρμα; Κι όμως η διατροφή είναι βασική για ένα υγιές και λαμπερό δέρμα.

Οι βασικές οδηγίες διατροφής για λαμπερό δέρμα γεμάτο υγεία:

#1. Κατανάλωσε καρότα, γλυκοπατάτα, σπανάκι, βερίκοκα και κολοκύθα

Περιέχουν β καροτίνη που μετατρέπεται σε βιταμίνη Α,απαραίτητη για την υγεία του δέρματος. Αυτούσια βιταμίνη Α έχει επίσης το συκώτι. Το γιαούρτι επίσης ειδικά εκτός από βιταμίνη Α έχει προβιοτικά acidophilus, τα οποία είναι ωφέλιμα για την υγεία του εντέρου. «Καθαρό έντερο» σημαίνει και καθαρό δέρμα.

10+1 τροφές που ενεργοποιούν το μεταβολισμό και είναι εξαιρετικές πηγές πρωτεΐνης

#2. Βατόμουρα, φράουλες, δαμάσκηνα, ρόδι

Το κοινό χαρακτηριστικό τους είναι η υψηλή αντιοξειδωτική τους ικανότητα.
Οι ελεύθερες ρίζες, οι οποίες υπερπαράγονται από την ηλιακή ακτινοβολία, τη μόλυνση, τα παρασιτοκτόνα, καταστρέφουν το DNA και την μεμβράνη των δερματικών κυττάρων.

Τα φρούτα αυτά θωρακίζουν τον οργανισμό από το αντιοξειδωτικό στρες και την πρόωρη γήρανση της επιδερμίδας. Η βιταμίνη C που περιέχουν βοηθάει στην παραγωγή κολλαγόνου.

Άλλες αντιοξειδωτικές τροφές είναι οι αγκινάρες, τα φασόλια, τα δαμάσκηνα.

#3. Καλά λιπαρά ή απαραίτητα λιπαρά οξέα

Είναι υπεύθυνα για την υγεία των μεμβρανών των δερματικών κυττάρων, οι οποίες λειτουργούν σαν προστασία ενάντια των τοξινών και επιτρέπουν να περάσουν μόνο τα ωφέλιμα συστατικά. Επίσης διατηρούν την υγρασία του δέρματος ανακουφίζοντας από την ξηροδερμία.

Σολομός και άλλα λιπαρά ψάρια, λιναρόσπορος, καρύδια θεωρούνταΙ οι καλύτερες πηγές Ω3. Ειδικά το αβοκάντο περιέχει και βιταμίνη Ε. Από τα έλαια προτιμούμε τα ψυχρής έκθλιψης, ή παρθένο ελαιόλαδο. Στα επεξεργασμένα προσθέτουν διαλύτες και τα επεξεργάζονται 5-6 φορές με αποτέλεσμα να χάνουν την θρεπτική τους αξία· απλά όπως όλα τα λιπαρά είναι υψηλά σε θερμίδες και θέλει προσοχή η ποσότητα. 2 κουταλιές σούπας την ημέρα αρκούν.

7 συνηθισμένα λάθη που κάνεις κατά τις περιόδους δίαιτας

#4. Σελήνιο

Θα το βρεις στα προϊόντα ολικής άλεσης, στη γαλοπούλα, στον τόνο καθώς και στα βραζιλιάνικα καρύδια.

#5. Πράσινο τσάι

Οι πολυφαινόλες που περιέχει λειτουργούν και αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονωδώς, με αποτέλεσμα να θωρακίζουν την επιδερμίδα από την ηλιακή ακτινοβολία και να μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος.

#6. Νερό

Καμία κρέμα δεν μπορεί να μας ενυδατώσει το δέρμα μας, αν δεν πίνουμε νερό. Απαιτούνται 8 ποτήρια νερό την ημέρα, εκτός των ροφημάτων. Εκτός από την ενυδάτωση, το νερό βοηθάει στην αποβολή τοξινών είτε μέσω της εφίδρωσης είτε μέσω της ενεργοποίησης του γαστρεντερικού συστήματος.

#7. Kατανάλωσε προϊόντα ολικής άλεσης

Αποφεύγοντας το άσπρο αλεύρι, τη ζάχαρη και το άσπρο ρύζι μειώνεις την πιθανότητα φλεγμονών, λόγω μείωσης της ινσουλίνης.

Δες ακόμα: 6 λιπαρές τροφές που θα σε βοηθήσουν στην απώλεια βάρους

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΜΟΡΦΙΑ

Best of network