Σύγχρονη Ζωή25 ΙΟΥΝΙΟΥ, 2020

«Γιατί δεν έχω ενέργεια»; 7 τεστ για να βρεις την πιθανή αιτία

Κάνε τα τεστ και δες που έχει πάει η ενέργεια που δεν νιώθεις να έχεις.

«Γιατί δεν έχω ενέργεια»; 7 τεστ για να βρεις την πιθανή αιτία

Ιδού 7 τεστ που θα σε βοηθήσουν να εντοπίσεις τι σου κλέβει την ενέργεια και να το αντιμετωπίσεις τώρα.

1. Μήπως είσαι αφυδατωμένη;

Εάν νιώθεις δίψα, πιθανότατα είσαι ήδη λίγο αφυδατωμένη – ακόμα και η παραμικρή έλλειψη νερού μπορεί να σε κάνει πιο νωθρή, βρέθηκε σε μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Nutrition.

Επιτέλους, όμως, έχουμε μια απάντηση στο μόνιμο ερώτημα για το πόσο νερό πρέπει να πίνουμε: Οι διαιτολόγοι χρησιμοποιούν αυτή τη φόρμουλα για να επισημάνουν την απαραίτητη πρόσληψη υγρών για υγιείς ενήλικες.

Πάρε κομπιουτεράκι: Το βάρος σου σε κιλά διά του  30,3 = 

Το τελικό αυτό νούμερο αντιστοιχεί στο νερό που θα πρέπει να πίνεις σε λίτρα κάθε μέρα – υπολόγισε ότι 1 ποτήρι νερό είναι 250 ml για να βρεις το αποτέλεσμά σου σε ποτήρια.

Θυμήσου: Το τσάι χωρίς ζάχαρη και ο καφές, με ή χωρίς καφεΐνη, ενυδατώνουν τον οργανισμό σου όπως και το νερό.

2. Μήπως τρως πολλή ζάχαρη;

«Γιατί δεν έχω ενέργεια»; 7 τεστ για να βρεις την πιθανή αιτία

3. Μήπως να πέρναγες λιγότερο χρόνο στον καναπέ;

Η τακτική φυσική δραστηριότητα καταπολεμά το διαρκή λήθαργο. Ανακάλυψε αν έχεις τη φυσική κατάσταση για να καταπολεμάς την κούραση ή αν χρειάζεσαι λίγη ενίσχυση.

Κάνε το τεστ

Πάτησε «play» σε ένα ρυθμικό τραγούδι. Χόρεψε (κανονικά όμως, μη σέρνεις τα πόδια σου!) τραγουδώντας δυνατά τους στίχους. Πόσο εύκολο σου ήταν να χορεύεις και να τραγουδάς μαζί;

Η βαθμολογία σου

▶ «Παιχνιδάκι!» Συνέχισε έτσι – η συνηθισμένη σου ρουτίνα άσκησης είναι αποδοτική.
▶ «Λαχάνιασα και έχανα μερικούς στίχους».
Θα μπορούσες να αυξήσεις την ένταση των προπονήσεών σου. Πίεσε τον εαυτό σου ώστε να ιδρώνεις, αλλά να μη μένεις εντελώς ξέπνοη.
▶ «Δεν άντεχα να τραγουδάω». Χρειάζεσαι περισσότερη άσκηση.
Βάλε στόχο να περπατάς ζωηρά 30 λεπτά τη μέρα (ή δύο 15λεπτα αν αυτό σου ταιριάζει καλύτερα).

4. Πόσες ώρες ύπνου είναι ιδανικές για σένα;

Ανακάλυψε πόσες ώρες ύπνου χρειάζεσαι για να νιώθεις πραγματικά ξύπνια.

Αφαίρεσε 7,5 ώρες από την ώρα που έχεις ρυθμίσει το ξυπνητήρι σου και πέσε στο κρεβάτι εκείνη την ώρα (Αν η μέρα σου ξεκινάει στις 6:30 το πρωί, πέσε για ύπνο στις 11 το βράδυ.) Διατήρησε αυτό το ωράριο για 5-7 ημέρες καταγράφοντας πώς ξύπνησες και πώς ένιωθες.

Το αποτέλεσμά σου

▶ Συνήθως σε ξυπνάει το ξυπνητήρι σου.
Χρειάζεσαι περισσότερο ύπνο. Πήγαινε στο κρεβάτι 15 λεπτά νωρίτερα κάθε βράδυ ώσπου να ξυπνάς ακριβώς πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι.
▶ Ξυπνάς λίγα λεπτά πριν το ξυπνητήρι. Έχεις βρει την ιδανική ώρα ύπνου!
▶ Ξυπνάς πολύ πριν το ξυπνητήρι σου.

Μπορεί να έχεις περισσότερη ενέργεια με λιγότερες από 7,5 ώρες ύπνου. Πήγαινε
στο κρεβάτι 15 λεπτά αργότερα μέχρι να ξυπνάς λίγο πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ

Best of network