Υγεία : Διατροφή09 ΜΑΪΟΥ, 2019

Διατροφή κατά του άγχους | 5 τροφές που καταπολεμούν το στρες

Καταπολέμησε το στρες και νιώσε καλύτερα, εντάσσοντας συγκεκριμένες τροφές στο διατροφικό σου πλάνο

Διατροφή κατά του άγχους | 5 τροφές που καταπολεμούν το στρες

Αν νιώθεις αγχωμένη και έχεις κακή ψυχολογία «χτύπα» το στρες «εκ των έσω». Δηλαδή, εμπλουτίζοντας τη διατροφή σου με τις παρακάτω τροφές, πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά.

Το διαιτολόγιο που θα εκτοξεύσει το μεταβολισμό σου από την δρ Μαρία Ψωμά

3 αλλαγές στη διατροφή σου που ενισχύουν τον οργανισμό

Διατροφή κατά του άγχους | 5 τροφές που καταπολεμούν το στρες:

Αμύγδαλα

O ψευδάργυρος που περιέχουν διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην καλή σου διάθεση. Και όχι μόνο, αφού πρόκειται για ξηρούς καρπούς πλούσιους σε σίδηρο και λιπαρά οξέα. Το αποτέλεσμα; «Aνεβάζουν» την ενέργεια κατακόρυφα, της οποίας η έλλειψη σε κάνει να νιώθεις αγχωμένη.

Σοκολάτα

Σε περίπτωση που δεν ανήκεις σε αυτή την «αλλόκοτη» κατηγορία των ανθρώπων που δεν εκτιμούν τη σοκολάτα, τότε σίγουρα έχεις διαπιστώσει πως τρώγοντας κάτι γλυκό θα νιώσεις καλύτερα στη στιγμή. Πράγματι, η σοκολάτα μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης (η ορμόνη του στρες), άρα και τα συμπτώματα του στρες. Κι αν επιλέξεις μαύρη σοκολάτα ακόμα καλύτερα, αφού είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

Φιστίκια

Έρευνα στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια κατέληξε πως τρώγοντας φιστίκια μειώνεται η αντίδραση του σώματος στο άγχος σε ανθρώπους με διαβήτη τύπου 2, εφόσον οιι συμμετέχοντες παρουσίασαν «χαμηλότερη αγγειακή σύσπαση σε κατάσταση άγχους και βελτιωμένο νευρικό έλεγχο της καρδιάς», αναφέρει η Sheila G. West, συγγραφέας της μελέτης.

Όμως η Lilian Cheung, διευθύντρια επικοινωνίας και προώθησης υγείας στο Τμήμα Διατροφής του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ πιστεύει πως πίσω από τα φιστίκια «κρύβονται» πολλές ακόμη ευεργετικές ιδιότητες. «Το φιστίκι είναι στην πραγματικότητα μια καλή τροφή για τη διαχείριση του άγχους», υποστηρίζει η Cheung επειδή «δεν μπορείς να το καταπιείς γρήγορα». Το άνοιγμα των φιστικιών καθυστερεί τη διαδικασία του φαγητού, κάτι που μπορεί να αυξήσει την ενσυναίσθηση και να μειώσει το άγχος. Δηλαδή, φάτε μάτια… φιστίκια!

Βρώμη

Αξιοποίησε τη βρώμη, διότι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β που περιέχει αυξάνουν την παραγωγή σεροτονίνης. Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής, ο οποίος στέλνει «κύματα»… ανακούφισης στον εγκέφαλο. Μπορείς να την εντάξεις άμεσα στο πρωινό σου, συνδυάζοντας τη με γάλα ή χυμό φρούτων.

Σπανάκι

Το σπανάκι δεν δρα ακριβώς ανασταλτικά, αλλά σε «προστατεύει» όταν είσαι στρεσαρισμένη. Δηλαδή, τρία φλιτζάνια σπανάκι σού προσφέρουν το 40% του μαγνησίου που πρέπει να λαμβάνεις καθημερινά και το οποίο εμποδίζει την αρτηριακή σου πίεση να εκτοξευθεί στα ύψη σε καταστάσεις άγχους. Κι αν ως λαχανικό σου φαίνεται αδιάφορο, δοκίμασε να το προσθέσεις φρέσκο στην ομελέτα σου ή το σάντουιτς.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Best of network