Υγεία : Διατροφή09 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ, 2019

Οι 6 σημαντικοί λόγοι που πρέπει να τρως λίπος

Η Δρ. Μαρία Ψωμά, ιατρός – βιοπαθολόγος, σου δίνει 6 καλούς λόγους για να φας λιπαρά για την υγεία, την ομορφιά σου και το σώμα σου.

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Σίγουρα έχεις μάθει πλέον πως υπάρχουν τα «καλά» και τα «κακά» λίπη και πως για να λειτουργεί ο οργανισμός σου σωστά, χρειάζεται να του δίνεις ωφέλιμο λίπος. Παρακάτω θα βρεις τους 6 σημαντικούς λόγους για να τρως λίπος.

6 σημαντικοί λόγοι που πρέπει να τρως λίπος

1. Το σώμα χρειάζεται λίπος για να συντηρηθεί

Το λίπος είναι βασικό για την ορμονική λειτουργία και τη σύνθεση των αναπαραγωγικών ορμονών. Αν τα επίπεδα λίπους πέσουν πολύ χαμηλά, ειδικά στις γυναίκες, δημιουργείται πρόβλημα γονιμότητας. Αν και το σώμα φτιάχνει λίπος, κάποια λιπαρά τα προσλαμβάνεις μόνο μέσω της τροφής.

7 τροφές πλούσιες σε καλά λιπαρά που θα σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος

Αυτά ονομάζονται απαραίτητα λιπαρά και είναι το λινολεϊκό και το λινολενικό οξύ ή Ω6 και Ω3 λιπαρά οξέα. Η σωστή αναλογία τους είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία της καρδιάς και του μυαλού, είναι αντικαταθλιθπτικά, αντιφλεγμονώδη και αντιπηκτικά.

2. Το λίπος προστατεύει

Προστατεύει τα εσωτερικά όργανα σε ενδεχόμενη σύγκρουση, επίσης διατηρεί μια σταθερή θερμοκρασία σώματος.

Διατροφή με καλά λιπαρά | Το 7ήμερο πλάνο για απώλεια βάρους υγιεινά από τη διαιτολόγο

3. Χρειαζόμαστε λίπος για να απορροφηθούν βασικές βιταμίνες

Αυτές είναι οι «λιποδιαλυτές» A, D, E, K. Αθροίζονται στο συκώτι και στο λιπώδη ιστό και χωρίς λίπος δεν μπορούν να απορροφηθούν. Γι’ αυτό πάντα η σαλάτα σου πρέπει να έχει λίγο ελαιόλαδο. Είναι απαραίτητες για την υγεία των ματιών, του δέρματος, των δοντιών, των οστών, θωρακίζουν από λοιμώξεις και βοηθούν στην πήξη του αίματος.

4. Ο εγκέφαλος είναι λίπος

Τα 2/3 του εγκεφάλου είναι λιπώδης ιστός. Τα εγκεφαλικά κύτταρα χρησιμοποιούν λίπος από την τροφή για τη σύνθεση της κυτταρικής μεμβράνης τους και για το νευρικό ιστό.

5. Διατηρεί τη μεμβράνη του κυττάρου ελαστική και υγιή

Όχι μόνο διατηρεί το σχήμα του κυττάρου, αλλά παρέχει και ενέργεια για την κυτταρική λειτουργία.

Πρόγραμμα διατροφής για απώλεια βάρους ενός μήνα με τις βασικές τροφές της Μεσογειακής δίαιτας

6. Το λίπος σε κάνει πιο ελκυστική

Μέσα σε μια κοινωνία με πρότυπο τις «αδύνατες», η παραδοχή ότι το λίπος ομορφαίνει, σοκάρει. Σίγουρα η παχυσαρκία και τα περισσότερα κιλά «αγριεύουν» στην όψη. Και τα πολύ λίγα κιλά όμως αρρωσταίνουν το δέρμα.

Οι δίαιτες στερημένες λίπους, το μόνο που πετυχαίνουν είναι μια όψη «άρρωστη». Είναι πολύ βασικό να καταναλώνονται τα καλά λιπαρά με τις τροφές και να διατηρείται ένα βασικό ποσοστό λίπους. Μόνο έτσι το δέρμα δείχνει «φρέσκο» και υγιές. Το καλό λίπος είναι ουσιαστικά τα Ω3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια (σαρδέλα, τόνο, πέρκα, σολομό), το λιναρόσπορο, το αβοκάντο, τα καρύδια.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Best of network