Υγεία : Διατροφή18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, 2020

Τι να τρως πριν και κατά την περίοδο για να νιώθεις καλύτερα;

Οι σωστές διατροφικές επιλογές μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά.

Τι να τρως πριν και κατά την περίοδο για να νιώθεις καλύτερα;

Από την Κλειώ Δημητριάδου, κλινικό διαιτολόγο-διατροφολόγο Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, MSc στη Συμβουλευτική Ψυχολογία, Life Coaching Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο (ΚΕΚ) (coachmydiet.wordpress.com)

Οι μέρες της περιόδου και συνήθως και οι μέρες πριν από την εμφάνισή της μπορεί να είναι μεγάλη ταλαιπωρία τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά. Τα καλά νέα είναι ότι οι σωστές διατροφικές επιλογές μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά.

Τι να τρως πριν και κατά την περίοδο για να νιώθεις καλύτερα;

Τι να φας πριν

Περιόρισε την κατακράτηση

Η κατακράτηση και το φούσκωμα είναι τα πρώτα δυσάρεστα συμπτώματα, που εμφανίζονται περίπου μία εβδομάδα πριν από την αρχή της περιόδου. Περιόρισε το αλάτι και αύξησε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κάλιο, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά (ένα πράσινο smoothie που θα τα συνδυάζει θα σε βοηθήσει πραγματικά). Μεγάλη προσοχή χρειάζεται στο «κρυφό» αλάτι, το οποίο υπάρχει, για παράδειγμα, στα τυριά και τα αλλαντικά.

Μην ξεχάσεις να εντάξεις στο πρόγραμμά σου διουρητικά αφεψήματα, όπως η λουίζα και το χαμομήλι. Μια άλλη καλή ιδέα είναι να αποφύγεις το τσάι και τους καφέδες, αν τα νεύρα σου έχουν χτυπήσει κόκκινο!Extra tip: Ο κρόκος Κοζάνης έχει βρεθεί ότι μειώνει τα συμπτώματα του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου. Ένα ρόφημα με κρόκο (σαφράν) ή η προσθήκη του στο φαγητό ή σε ένα smoothie θα σε κάνουν να νιώσεις καλύτερα.

Πείνα και επιθυμία για γλυκό

Οι φυτικές ίνες, τα λαχανικά και τα φρούτα, καθώς και το άπαχο κρέας (οι πρωτεΐνες είναι περισσότερο χορταστικές) βοηθούν να μετριαστεί η συνεχής πείνα που μπορεί να νιώθεις αυτές τις μέρες. Λίγο πιο δύσκολα θα αποφύγεις την επιθυμία για κάτι γλυκό, ακόμα κι αν τρως τα γεύματά σου σε τακτά χρονικά διαστήματα και αποφεύγεις έτσι τις αυξομειώσεις στο σάκχαρο.

Η μόνη λύση: Διάλεξε με σύνεση και όση ψυχραιμία διαθέτεις! Το κακάο σε μορφή ροφήματος ίσως είναι μια… αποδεκτή εναλλακτική. Αποξηραμένα φρούτα, σοκολάτα χωρίς ζάχαρη, ζελέ με στέβια, καραμέλες και τσίχλες που θα σου δώσουν τη γλυκιά γεύση, αλλά λιγότερες θερμίδες, είναι επίσης καλές επιλογές.ΚΡΆΤΑ ΤΟΝ ΠΌΝΟ ΜΑΚΡΙΆ Μελέτες έδειξαν ότι η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε Ω3 λιπαρά οξέα πριν από την περίοδο μειώνει την ένταση των πόνων της περιόδου. Βάλε αυτές τις μέρες στο μενού λιπαρά ψάρια, όπως η σαρδέλα και ο σολομός, και είναι πιθανό να νιώσεις καλύτερα.

Τι να φας κατά τη διάρκειά της

Για τις κράμπες

Το μαγνήσιο είναι μυοχαλαρωτικό και ανακουφίζει από τις κράμπες που προκαλούνται από τις συσπάσεις της μήτρας. Το βρίσκουμε στα πράσινα λαχανικά, τα χόρτα, τους ξηρούς καρπούς, τα σύκα, το κακάο, τον καφέ, το τσάι, τα θαλασσινά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα όσπρια.

Ακόμα, μπορείς να προλάβεις τις κράμπες προσλαμβάνοντας επαρκή ποσότητα καλίου. Καλές πηγές του είναι το γάλα, τα φρούτα και τα λαχανικά, ειδικά η πατάτα, τα μαυρομάτικα φασόλια, το λάχανο, οι μπάμιες, η μπανάνα, το πεπόνι και το καρπούζι. Ένα μπαχαρικό, τέλος, που βοηθά επιπλέον στους πόνους της περιόδου είναι η κανέλα, η οποία ρυθμίζει και τα επίπεδα του σακχάρου, οπότε ίσως καταφέρεις να γλιτώσεις και κανένα γλυκάκια.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ