Υγεία : Fitness14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 2020

Ποιες είναι οι μοντέρνες τάσεις για αποτελεσματική γυμναστική;

Η υγεία και η φυσική κατάσταση, θα είναι πάντα στη μόδα!

Ποιες είναι οι μοντέρνες τάσεις για αποτελεσματική γυμναστική;

Aπό τον Εμμανουήλ Μπριλάκη, Ορθοπαιδικό Χειρουργό – Αθλητίατρο,  Αναπληρωτή Διευθυντή – Γ’ Ορθοπαιδική Κλινική Νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ  (www.BrilakisOrthopaedics.gr)

Για τους περισσότερους, ο στόχος της άσκησης επικεντρώνεται μόνο στην απόκτηση ή την διατήρηση φυσικής κατάστασης. Όμως, αν δεν είστε από αυτούς και χρειάζεστε κάποιο κίνητρο για να πετύχετε τους στόχους σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω προτάσεις που συστήνει το American College of Sports Medicine. Οι τάσεις αυτές μπορούν να σας βοηθήσουν για να ξεκινήσετε, να εντατικοποιήσετε ή να βελτιώσετε την καθημερινή σας άσκηση.

Ποιες είναι οι μοντέρνες τάσεις για αποτελεσματική γυμναστική;

«‘Έξυπνες» συσκευές που «φοριούνται»:

Η τεχνολογία βρίσκεται στο πλευρό όσων θέλουν να γυμναστούν προσφέροντας καινοτόμες συσκευές και εφαρμογές. Οι μετρητές της σωματικής δραστηριότητας είναι ειδικές συσκευές ή εφαρμογές του κινητού σας που βοηθούν να καταγράψετε τα ημερήσια βήματα σας, την απόσταση που τρέξατε και τις θερμίδες που καταναλώσατε. Αυτά τα «εργαλεία» μπορούν να βοηθήσουν την προσπάθεια που κάνετε για απώλεια βάρους, αλλά και στο να βάζετε νέους στόχους στην καθημερινή σας άσκηση. Ο στόχος για καθημερινό περπάτημα έχει περισσότερες πιθανότητες να επιτευχθεί αν μπορείτε να μετράτε την πρόοδό σας, πχ. θέτοντας συγκεκριμένο αριθμό βημάτων. Πρόκειται για ένα τρικ που μπορεί να βοηθήσει στην μείωση της καθιστικής ζωής. Οι ανιχνευτές του καρδιακού παλμού συνδέονται με το «έξυπνο» ρολόι σας και μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις επιδόσεις σας και να θέσε πιο εφικτούς στόχους, ανάλογα τις αντοχές σας.

Διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης:

Πρόκειται για επαναλαμβανόμενους κύκλους σύντομων ασκήσεων που εναλλάσσονται με μικρές παύσεις. Η διάρκεια των προπονήσεων, συνήθως δεν ξεπερνά τα 30 λεπτά, αλλά έχει πολύ καλά αποτελέσματα. Η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης είναι μια πολύ καλή ιδέα για γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας που θέλουν να χάσουν βάρος και έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο απώλειας μυϊκής μάζας. Καλό είναι, οι αρχάριοι να ξεκινούν ήπια και προοδευτικά να αυξάνουν την ένταση της άσκησης.

Ομαδική προπόνηση:

Απευθύνεται σε όσους θέλουν να δοκιμάσουν νέα είδη γυμναστικής. Εντός της ομάδας, το άτομο μπορεί να βρει πιο εύκολα κίνητρο και ενθάρρυνση ενώ παράλληλα νιώθει μέρος ενός κοινωνικού συνόλου. Η ομαδική προπόνηση είναι κατάλληλη τόσο για αρχάριους όσο και για άτομα που ασκούνται για πολλά χρόνια. Είναι μία ιδέα που μπορείτε να έχετε στο μυαλό σας και να την κάνετε πράξη με θετική ενέργεια και καλή διάθεση αλλά … μετά το τέλος της πανδημίας.

Προγράμματα μυϊκής ενδυνάμωσης:

Το πρόγραμμα ενδυνάμωσης να περιλαμβάνει ασκήσεις αντίστασης με βάρη ή με λάστιχα και βοηθάει στη διευκόλυνση της καθημερινής δραστηριότητας. Συμβάλλει στη διατήρηση της οστικής υγείας, και βοηθάει στην απώλεια βάρους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ