Γυναίκα : Ψυχολογία08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, 2019

10 φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης του άγχους

Είναι η εποχή που το άγχος έχει αρχίσει να συσσωρεύεται. Όμως, δεν θα του επιτρέψεις να σε βάλει κάτω!

Υπάρχουν φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης του άγχους; Φυσικά! Εμείς θα σου δείξουμε όλα τα «όπλα» που σου χρειάζονται για να αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά το στρες.

Το άγχος δεν είναι απαραίτητα κακό –για την ακρίβεια, μια μικρή δόση είναι απαραίτητη για να χειρίζεσαι αποτελεσματικά τις υποχρεώσεις της ημέρας και να βγάζεις τον καλύτερο εαυτό σου ακόμα και όταν υπάρχουν δυσκολίες στο δρόμο σου. Το πρόβλημα προκύπτει όταν γίνεται υπερβολικό –αυτό που κάνει τις παλάμες σου να ιδρώνουν, που σου δίνει την αίσθηση ότι δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις, που σε πανικοβάλλει και στο τέλος σου βάζει περισσότερα εμπόδια από όσα έχεις ήδη στην προσπάθειά σου να τα φέρεις όλα εις πέρας.

1. Χαλάρωσε με γιόγκα

Η γιόγκα συνδυάζει δύο χαρακτηριστικά που ανακουφίζουν το σώμα και το μυαλό από την ένταση της καθημερινότητας: διατάσεις και χαλάρωση. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι πως κάνοντας γιόγκα ακόμα και λίγα λεπτά την ημέρα, η διάθεσή σου βελτιώνεται και το σώμα σου αναζωογονείται. Οι βαθιές αναπνοές που συνοδεύουν τις περισσότερες ασκήσεις προσφέρουν καλύτερη οξυγόνωση των μυών, των οργάνων και του εγκεφάλου σου, άρα και καλύτερες επιδόσεις ακόμα κι όταν τα πράγματα δυσκολεύουν.

2. Δοκίμασε τη συνταγή της γιαγιάς

Όταν η γιαγιά σού έδινε ένα φλιτζάνι χλιαρό χαμομήλι για να ηρεμήσεις και να κοιμηθείς, κάτι ήξερε. Το αφέψημα του χαμομηλιού είναι πλέον αποδεδειγμένα καταπραϋντικό και χαλαρωτικό, ενώ ορισμένα συστατικά του ενεργοποιούν τους ίδιους εγκεφαλικούς υποδοχείς με τα «βαριά» ηρεμιστικά φάρμακα. Άλλη επιλογή είναι το αφέψημα βαλεριάνας, που επίσης περιέχει χαλαρωτικά και ηρεμιστικά συστατικά. Τέλος, μπορείς να αναμίξεις τα παραπάνω με άλλα κατευναστικά βότανα όπως ο λυκίσκος, το χαμομήλι και το λεμονόχορτο.

3. Πιες μια ζεστή σοκολάτα

Η σοκολάτα, σε μικρές ποσότητες –δυστυχώς!-–καταπολεμά το άγχος. Αυτό το επιτυγχάνει με δύο τρόπους: αφενός χάρη στο βαλεριανικό οξύ που περιέχει, το οποίο δρα χαλαρωτικά, και αφετέρου φτιάχνοντάς μας τη διάθεση χάρη στα αντιοξειδωτικά και άλλα συστατικά που περιέχει. Για να δράσει ακόμη περισσότερο ως αγχολυτικό, πρόσθεσε στη ζεστή σοκολάτα μερικά φύλλα δυόσμου ή μέντας. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, το άρωμα και μόνο αυτών των δύο φυτών περιορίζει το στρες και τον εκνευρισμό.

4. Μύρισε ένα τριαντάφυλλο

Η επιστήμη δεν έχει καταλήξει για τη θεραπεία μέσω της όσφρησης, αν όμως έχεις μυρίσει ένα μπουκέτο τριαντάφυλλα ή την αύρα της θάλασσας, ξέρεις πως ορισμένες οσμές είναι ικανές να σε χαλαρώσουν. Κι επειδή δεν μπορείς να έχεις πάντα τη θάλασσα ή ένα μπουκέτο αρωματικά τριαντάφυλλα διαθέσιμα, ρίξε μερικές σταγόνες από το αγαπημένο σου άρωμα σε ένα μαντιλάκι ή πρόσθεσές τες σε ένα ουδέτερο ξηρό έλαιο που θα χρησιμοποιείς για το σώμα σου μετά το μπάνιο. Άλλες μυρωδιές που έχουν χαλαρωτική δράση; Αυτή της βροχής και του αλμυρού θαλασσινού αέρα. Προφανώς, η όσφρηση έχει τη δύναμη να σε μεταφέρει σε έναν τόπο μακριά από όσα σε αγχώνουν…

5. Φόρεσε τα αθλητικά σου

Η άσκηση είναι το πιο ασφαλές και ισχυρό αντίδοτο στο στρες και στην κατάθλιψη, τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα. Αν ασκείσαι σε τακτική βάση, έχεις περισσότερη αυτοεκτίμηση και νιώθεις πιο υγιής και ικανή να αντιμετωπίσεις τα πάντα, ακόμα και την έμφυτη ροπή προς το στρες! Όλα αυτά τα καλά ξεκινούν από την έκλυση της σεροτονίνης (της ορμόνης της χαράς) που προκαλείται στον εγκέφαλό σου όταν γυμνάζεσαι!

6. Βάλε το ξυπνητήρι πιο νωρίς

Μερικά επιπλέον χαλαρά λεπτά το πρωί θα σε βοηθήσουν να νιώθεις πιο ήρεμη και συγκεντρωμένη όλη μέρα –ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει εάν φεύγεις από το σπίτι σου αργοπορημένη και αγουροξυπνημένη. Δώσε στον εαυτό σου λίγο χρόνο για να ξεκινήσεις χαλαρά τη μέρα σου. Έχε επίσης υπόψη σου πως η καφεΐνη χρειάζεται περίπου 20 λεπτά για να μεταβολιστεί και ν’ αρχίσεις να νιώθεις την επίδρασή της. Όσο θα περιμένεις να… δράσει το πρωινό σου εσπρεσάκι, σκέψου τους στόχους και τις υποχρεώσεις της ημέρας και προσπάθησε να βρεις τρόπους να διαχειριστείς σωστά το χρόνο σου.

7. Άλλαξε διακόσμηση

Τα χρώματα, μέσω των νευρικών ερεθισμάτων που στέλνουν τα μάτια στον εγκέφαλο, επηρεάζουν τη διάθεσή σου. Σε αυτή ακριβώς την ιδιότητα βασίζεται η θεωρία της χρωματοθεραπείας. Το γαλάζιο, το ανοιχτό πράσινο και το μοβ της λεβάντας θεωρούνται από τα πιο χαλαρωτικά χρώματα. Χρησιμοποίησέ τα σε τοίχους, κουρτίνες και υφάσματα στο χώρο όπου περνάς τις περισσότερες ώρες της ημέρας σου.

8. Δες βιντεάκια με γάτες

Δεν είναι τυχαίο που το timeline σου στο Facebook γεμίζει με αστεία βίντεο από γάτες. Μετά από μια αγχωτική μέρα, έχει αποδεχτεί πως αυτά τα αστεία και χαριτωμένα μικρά βίντεο ενεργοποιούν ένα τμήμα στον εγκέφαλο, που με τη σειρά του ενεργοποιεί σε όλο το σώμα ένα αίσθημα ηρεμίας.

9. Ζωγράφισε

Τα βιβλία ζωγραφικής για ενήλικες είναι μία μόδα που μάλλον ήρθε για να μείνει. Η επαφή με τη δημιουργική σου πλευρά έχει πολλά διανοητικά οφέλη, σύμφωνα με τους ειδικούς αλλά και με όλους όσοι το έχουν δοκιμάσει. Η ζωγραφική σε βοηθά να συγκεντρώνεσαι και απομακρύνει το μυαλό σου από αγχωτικές και δυσάρεστες σκέψεις.

10. Φάε κάτι

Συμβαίνει στους περισσότερους: όταν πεινάμε, είναι πιο πιθανό να είμαστε εκνευρισμένοι και αγχωμένοι. Όταν σε πιάνει μια έντονη κρίση άγχους, μπορεί να σημαίνει πως πέφτει το σάκχαρο στο αίμα σου. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να φας ένα υγιεινό και χορταστικό σνακ, όπως μια μικρή χούφτα καρύδια ή ένα κομματάκι (ένα!) μαύρη σοκολάτα μαζί με ένα ποτήρι νερό. Δοκίμασέ το και θα διαπιστώσεις πόσο καλύτερα θα μπορείς να διαχειριστείς μετά από λίγο αυτά που σε αγχώνουν!

Διάβασε επίσης: Τροφές σου προκαλούν άγχος: Δες ποιες είναι και απόφυγε την καθημερινή τους κατανάλωση

Πηγή: Περιοδικό Mirror

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Best of network